Kolejna porażka Valve: Dota Underlords straciła 80% widowni, ale trzyma się lepiej niż Artefakt

Autor: Igor Nikitin | 07.01.2020, 16:40

Wydaje się, że nad Valve wisi przekleństwo. Po katastrofalnym startowym Artefakt, firma wydała Dota Underlords, która sześć miesięcy później, praktycznie została opuszczona.

Co wiadomo

Według Steamcharts, w ciągu ostatnich 30 dni maksymalna jednoczesna obecność graczy on line w Dota Underlords osiągnęła 18 tysięcy graczy, którzy przebywali w grze do 13 minut średnio. Nie jest to zły wynik, ale w dniu premiery w czerwcu, projekt zebrał 202,254 graczy. Ucieczka publiczność zaczęła się miesiąc później. Tak więc, w czerwcu, gra była w stanie zebrać tylko 111,805 użytkowników, w trybie online nie przekroczyła w sierpniu 74 tysiący graczy.

Teraz, w Dota Underlords gra średnio 11.000 osób , co jest o 80% mniej niż na początku. Gracze na Reddit podkreśliają, że deweloperzy nie rozumieją w jakim kierunku rozwijać Dota Underlords. Choć Zawór dodała nową mechanikę walki z przepustkami bojowymi, ale bilans nie zmienił się, więc, gracze wykorzystują pewne strategie. Ponadto, mecze zostały zbyt długie, w porównaniu do wcześniejszych wersji gry.

Warto zauważyć, że Steamcharts liczą tylko graczy na Steamie. Po wydaniu na PC gra pojawiła się na Androidzie z iOS. Możliwe, że większość odbiorców przeszła na platformy mobilne.

Przypomnij sobie, że Dota Underlords stał się klonem niestandardowego trybu Dota Auto Chess z Drodo Studio. Początkowo Valve próbowała zwabić programistów do siebie, ale ostatecznie stworzyła osobną grę z nowym zespołem. Jednocześnie Drodo Studio kontynuuje pracę nad Auto Chess, ale z innymi postaciami.

{% Urządzenie 788%}