Plotka: wszystkie wersje Kia EV4 otrzymają symulowaną ręczną zmianę biegów, a wersja GT będzie miała również fałszywy ogranicznik obrotów
Kia postanowiła dodać nieco dramatyzmu do świata samochodów elektrycznych. Według Carscoops, każda wersja nadchodzącej Kia EV4 otrzyma symulowaną ręczną zmianę biegów - taką samą jak Hyundai Ioniq 5 N i Kia EV6 GT. A najmocniejsza wersja - EV4 GT - otrzyma również fałszywy ogranicznik obrotów.
Co wiadomo
Kia i Hyundai od kilku lat eksperymentują ze sposobami na uczynienie samochodów elektrycznych bardziej interesującymi dla kierowców. Jednym z tych rozwiązań jest tryb imitacji ręcznej zmiany biegów: kierowcy mogą "zmieniać" wirtualne biegi za pomocą łopatek, a system koryguje moc wyjściową tak, aby przypominała zachowanie silnika spalinowego.
Wcześniej opcja ta wydawała się dostępna wyłącznie w najmocniejszych modelach Hyundai-Kia, ale wkrótce stanie się standardem we wszystkich Kia EV4, nawet tych podstawowych.
Jednocześnie nabywcy EV4 GT otrzymają kolejny bonus - symulowane odcięcie obrotów. Będzie on działał w taki sam sposób, jak w Hyundaiu Ioniq 5 N: po "osiągnięciu czerwonej strefy" kierowca będzie musiał zmienić bieg, aby utrzymać optymalne przyspieszenie. W Ioniq 5 N system ten jest uzupełniony syntetycznym dźwiękiem silnika, a nawet symulowanymi spadkami trakcji podczas zmiany biegów, a EV4 GT prawdopodobnie będzie miał coś podobnego.
Przypomnijmy, że Kia pokazała już wygląd zewnętrzny EV4 w wersji sedan i hatchback - są one niemal identyczne z konceptem 2023. Pełny debiut modelu odbędzie się 27 lutego podczas Kia EV Day 2025 w Hiszpanii, gdzie firma ujawni więcej informacji na temat części technicznej i wnętrza.
Źródło: Carscoops