Od minibusa do ciężarówki chłodni: Kia PV5 oficjalnie zaprezentowana

Podczas "Kia EV Day 2025" w Hiszpanii firma oficjalnie zaprezentowała PV5, pierwszy pojazd elektryczny z rodziny Platform Beyond Vehicle (PBV). Jest to wszechstronna elektryczna platforma komercyjna, która dostosuje się do różnych potrzeb firm i klientów prywatnych. Wcześniej Kia pokazała projekt wersji pasażerskiej i furgonetki, a teraz ujawniła informacje o wszystkich cechach modelu.
Co wiadomo
Kia PV5 to średniej wielkości komercyjny pojazd elektryczny (CDV). Dzięki modułowej konstrukcji Kia oferuje trzy główne wersje:
- PV5 Passenger - wersja pasażerska z układem trzech siedzeń zoptymalizowana pod kątem transferów, taksówek i kempingów.
- PV5 Cargo - wersja towarowa z przestrzenią ładunkową do 5,1 m³, dostępna w wersji standardowej, przedłużonej i wysokiej.
- PV5 Chassis Cab - kabina podwozia do głębokiej personalizacji, odpowiednia dla chłodni, platform ładunkowych, kamperów itp.
Dostępne będą również modele do konwersji, w tym wersja dla osób niepełnosprawnych (WAV), kamper, furgon chłodnia i wariant premium Prime.
Specyfikacja
Akumulator:
- 51,5 kWh lub 71,2 kWh (NCM) dla wszystkich wersji.
- 43,3 kWh (LFP) - opcjonalna wersja akumulatora dla PV5 Cargo.
Obsługuje szybkie ładowanie 10-80% w 30 minut. Zasięg wynosi do 400 kilometrów (dla PV5 Passenger z akumulatorem 71,2 kWh).
Silnik
- 120 kW (161 KM), 250 Nm, napęd na przednie koła.
Sprzedaż Kia PV5 rozpocznie się w Korei i Europie w drugiej połowie 2025 roku. Wprowadzenie na inne rynki planowane jest na 2026 r.
Zamówienia przedpremierowe zostaną otwarte w pierwszej połowie 2025 roku. Wersje konwertowalne będą wypuszczane stopniowo do 2026 roku.
Źródło: Kia