Bloomberg: zamówienia przedpremierowe na iPhone'a 16e były dziesiątki razy słabsze niż na iPhone'a 16 i 16 Pro
28 lutego rozpoczęła się światowa sprzedaż iPhone'a 16e, który stał się najbardziej budżetowym smartfonem Apple.
Zakładano, że połączenie stosunkowo niskich kosztów i dość wysokich parametrów technicznych zachęci kupujących do zwrócenia uwagi na gadżet, ale pierwszy dzień pokazał wyjątkowo słabe zainteresowanie iPhone'em 16e.
Co wiemy
W nowym wydaniu cotygodniowego przeglądu wiadomości Power On, autorytatywny insider i dziennikarz Bloomberga Mark Gurman poinformował, że zamówienia przedpremierowe na iPhone'a 16e były dziesięciokrotnie słabsze niż w przypadku iPhone'a 16 i 16 Pro.
Kilka oddziałów Apple Store, z którymi rozmawiałem, powiedziało, że otrzymało zaledwie kilkadziesiąt zamówień na iPhone'a 16e w dniu premiery. Zamówienia przedpremierowe na nowe flagowe iPhone'y mogły wynosić kilkaset lub ponad tysiąc na sklep w dniu premiery.
Gurman podkreślił jednak, że takie liczby nie odzwierciedlają ogólnego spadku zainteresowania iPhone'ami, ponieważ potencjalni odbiorcy 16e nie pokrywają się z tymi, którzy wolą kupować flagowe modele, które nadal mają niezmiennie wysoką sprzedaż.
Dla niezorientowanych
iPhone 16e ma 6,1-calowy ekran OLED z obsługą Face ID. Smartfon jest wyposażony w układ Apple A18 i 8 GB pamięci RAM do obsługi Apple Intelligence. Nowość stała się pierwszym modelem iPhone'a, który otrzymał modem Apple C1.
Przedni panel iPhone'a 16e jest identyczny jak w iPhone'ach 13 i 14, ale tylna obudowa okazała się wyjątkowa - otrzymała tylko jeden aparat 48 MP, podczas gdy przednia kamera ma rozdzielczość 12 MP.
Źródło: Bloomberg