10 000 kilometrów na rowerze elektrycznym: eksperci rozbierają silnik Bosch i są zdumieni

Autor: Volodymyr Kolominov | 05.03.2025, 11:14

Dieter Faustmann, Jan Bruns i Kelvin Buß z kanału YouTube "Zweirad Hoogendoorn" rozebrali popularny silnik Bosch Active Line Plus, aby dowiedzieć się, jak wygląda w środku po przejechaniu prawie 10 000 kilometrów na rowerze elektrycznym?

Co wiemy

Silnik Bosch Active Line Plus jest używany w wielu rowerach elektrycznych, a jego specyfikacje są następujące:

  • 250 W mocy (maksymalnie 415 W);
  • 50 Nm momentu obrotowego;
  • 40-100 obr/min;
  • waga 3,2 kg.

Gospodarze kanału YouTube "Zweirad Hoogendoorn" odkryli, że po długotrwałym użytkowaniu silnik ten praktycznie nie wykazuje oznak zużycia. Po rozebraniu silnika zespół zauważył, że wszystkie główne komponenty są w doskonałym stanie.

Łożyska kulkowe pracują płynnie i bez oporów. Nie było również widocznych uszkodzeń wału napędowego ani samego silnika. Jedyną rzeczą, którą zauważyli, był kurz wewnątrz, co jest normalne przy długotrwałym użytkowaniu.

Werdykt: gdyby motocykl nie uległ wypadkowi, silnik mógłby spokojnie przejechać jeszcze wiele kilometrów.

Przypominamy, że nie zaleca się samodzielnego demontażu silnika roweru elektrycznego. Nie tylko spowoduje to utratę gwarancji, ale może również uszkodzić uszczelki, prowadząc do przedostania się wody i możliwej awarii.

Źródło: Chip