Harley-Davidson zaprezentował swój najmocniejszy jak dotąd motocykl produkcyjny
Amerykański producent Harley-Davidson zaprezentował CVO Road Glide RR, najmocniejszy produkcyjny motocykl marki, zaprojektowany w duchu serii wyścigowej King of the Baggers.
Co wiadomo.
Pod maską (a raczej pod bakiem) znajduje się silnik V-twin o pojemności 2147 cm3:
- 155 KM (26 KM więcej niż poprzedni rekord Harleya-Davidsona, CVO Road Glide ST)
- 203 Nm momentu obrotowego.
Silnik otrzymał części Screamin' Eagle Stage IV, nowe wałki rozrządu, sprężyny zaworowe, większe korpusy przepustnicy i wysokowydajną pompę olejową.
Inne cechy techniczne obejmują:
- tytanowy wydech Akrapovič z elementami z włókna węglowego
- 6-biegowa skrzynia biegów Screamin' Eagle Racing King.
- Aluminiowy kosz sprzęgła, pierwotnie zaprojektowany dla motocykli wyścigowych.
- Aluminiowy wahacz uzupełniony dwoma amortyzatorami Öhlins ze zdalnymi zbiornikami.
- Odwrócony widelec Öhlins FGR 253 Hypersport Superbike
- Hamulce Brembo GP4-RX - wersja MotoGP.
Dzięki szerokiemu zastosowaniu materiałów kompozytowych udało się zmniejszyć masę motocykla o około 23 kg. Prześwit motocykla został zwiększony o 51 mm, co pozwala mu bardziej pochylać się w zakrętach.
Wyposażenie i cena
Motocykl otrzymał również 12,3-calową cyfrową deskę rozdzielczą, system multimedialny Skyline OS, zestaw słuchawkowy Cardo Packtalk Edge i system audio Rockford Fosgate Stage III (500 W, 4 kanały).
Seria produkcyjna jest ograniczona do zaledwie 131 sztuk. Cena zaczyna się od 110 000 dolarów.
Źródło: TopSpeed