10 000 zamówień w 60 minut: elektryczna Toyota bZ3X okazała się bardzo popularna w Chinach
Toyota rozpoczęła sprzedaż elektrycznego crossovera bZ3X w Chinach i okazało się, że cieszy się on ogromnym zainteresowaniem. W ciągu pierwszej godziny złożono ponad 10 000 zamówień.
Co wiemy
Toyota bZ3X powstała dzięki uprzejmości spółki joint venture Toyoty i GAC i jest pod wieloma względami zunifikowana z GAC Aion V. Nowy model został zaprezentowany w grudniu, ale sprzedaż rozpoczęła się dopiero teraz. Patrząc na to, co kupujący otrzymają za swoje pieniądze, łatwo zrozumieć, dlaczego bZ3X jest tak popularny.
Cena zaczyna się od 109 800 juanów (~15 000 USD), co jest niezwykle konkurencyjną ofertą dla 4,6-metrowego crossovera zbliżonego wielkością do Toyoty RAV4. Pomimo tego, że model ma napęd na przednie koła i jest dostępny tylko w wersji z jednym silnikiem.
Dostępne są trzy akumulatory LFP (litowo-żelazowo-fosforanowe):
- 50,03 kWh, zasięg 430 kilometrów (CLTC)
- 58,37 kWh, zasięg 520 km (CLTC).
- 67,92 kWh, zasięg 610 km (CLTC)
Moc:
- Wersje bazowe - 204 KM.
- Top 610 Max - 224 KM.
Wyposażenie i ceny
- 430 Air (~15 000 USD) - wersja podstawowa
- 430 Air+ (~16 500 USD) - rozszerzone wyposażenie
- 520 Pro (16 700 USD) - rozszerzony akumulator
- 520 Pro+ ($19,300) - większa bateria + wyposażenie
- 610 Max (~22 000 USD) - maksymalna rezerwa mocy
- 520 Pro (~20 700 USD - 22 000 USD) - wersja z autopilotem z procesorem Nvidia Drive AGX Orin X. Posiada 11 kamer, 12 radarów ultradźwiękowych, 3 radary fal milimetrowych i LiDAR.
Samochody elektryczne Toyoty w Chinach
Przed bZ3X Toyota miała już w Chinach dwa w pełni elektryczne samochody z serii bZ: crossover bZ4X i sedan bZ3 opracowany wspólnie z BYD. Według CarNewsChina dostawy bZ4X w Chinach zostały już wstrzymane, podczas gdy sprzedaż bZ3 jest całkiem dobra. W styczniu firma sprzedała 3 510 sztuk, co stanowi wzrost o 45 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
Źródło: Carscoops