Insider: Audi R8 może powrócić i nadal będzie miało silnik benzynowy
Audi R8, którego produkcja została zakończona w zeszłym roku, może powrócić na rynek w trzeciej generacji. Podczas gdy początkowo oczekiwano, że marka wprowadzi na rynek w pełni elektryczny supersamochód, ostatnie doniesienia sugerują, że hybryda plug-in oparta na platformie Lamborghini Temerario będzie drogą obraną dla następnej generacji R8.
Co wiadomo
Według Autocar, prace nad trzecią generacją R8 "wyszły poza fazę studium wykonalności", z możliwym debiutem pod koniec 2027 roku. W przeciwieństwie do wcześniejszych doniesień o całkowicie elektrycznym następcy R8 na komponentach przyszłej architektury SSP Grupy VW, publikacja twierdzi teraz, że sportowy samochód Audi będzie wyposażony w układ hybrydowy typu plug-in.
Oczekuje się, że zelektryfikowany układ napędowy będzie wspólny z Temerario, podobnie jak aluminiowa rama przestrzenna i elektronika, kontynuując współpracę między obiema markami. Temerario jest napędzane 4,0-litrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem i trzema silnikami elektrycznymi, generującymi łącznie 920 KM. Krążą pogłoski o jeszcze mocniejszej wersji o mocy ponad 1000 KM. Liczby te uczyniłyby nowe R8 najpotężniejszym i najszybszym drogowym Audi, przewyższając nawet całkowicie elektryczne RS E-Tron GT Performance.
Audi R8 V10 (2013). Zdjęcie: Audi AG
Aby odróżnić swój supersamochód od Lamborghini, Audi Sport podobno skupi się na codziennej użyteczności, pozycjonując go jako rywala dla topowych wersji Porsche 911 i Mercedesa-AMG GT. Podobnie jak poprzednie generacje, R8 prawdopodobnie będzie miało unikalny wygląd zewnętrzny i wewnętrzny oraz może być oferowane w wersjach coupe i Spyder.
Trzecia generacja R8 będzie podobno produkowana w fabryce Böllinger Höfe, podobnie jak jej poprzednicy. Prawdopodobnie Audi Sport opracuje również wersje wyścigowe nowego R8, kontynuując dziedzictwo sportów motorowych modelu.
Poprzednie generacje Audi R8
Audi R8 pozostawało w produkcji od 2006 do 2024 roku, z łączną liczbą 45 949 sprzedanych egzemplarzy. Pierwsza generacja była mechanicznie spokrewniona z Lamborghini Gallardo, podczas gdy druga generacja była spokrewniona z Huracanem. Oba miały atmosferyczne jednostki napędowe V10.
Źródło: Autocar