Meizu planuje wprowadzić nowe smartfony w 30 krajach
Meizu, niegdyś znane tylko ze smartfonów, powróciło na arenę międzynarodową po zmianie właściciela. Po tym, jak firma skupiła się na produkcji samochodów elektrycznych, dział smartfonów został przejęty przez Dreamsmart Group.
Co wiemy
W wywiadzie z dyrektorem generalnym Dreamsmart Group i szefem operacji międzynarodowych, nasi koledzy z GSMArena dowiedzieli się, że Meizu weszło na 30 rynków w pierwszym roku po powrocie. Znaczące inwestycje Dreamsmart w rozwój smartfonów, produkcję i dystrybucję pomogły marce szybko się odbudować.
Plany firmy obejmują dalszą ekspansję w Azji Południowo-Wschodniej, Europie Środkowo-Wschodniej i Ameryce Łacińskiej. Pan Gu Binbin podkreślił znaczenie współpracy z gigantem samochodowym Geely, ponieważ smartfony i samochody są już sprzedawane razem w niektórych regionach. Początkowo smartfony Meizu będą dostępne online, ale firma aktywnie pracuje nad zawarciem umów z fizycznymi sprzedawcami detalicznymi.
Meizu oferuje różnorodne smartfony w Chinach, gdzie ceny wahają się od 100 do 700 dolarów. Za granicą firma koncentruje się jednak na sprzedaży smartfonów ze średniej półki, które zapewniają optymalny stosunek jakości do ceny. W przyszłości Meizu planuje rozszerzyć swoją ofertę na rynkach międzynarodowych, oferując bardziej zróżnicowane modele.
Na targach MWC 2025 Meizu zademonstrowało model Meizu 22, który ma trafić na rynek w kwietniu, co wskazuje na ambicję marki do odzyskania pozycji w konkurencyjnym segmencie smartfonów.
Źródło: GSMArena