Toyota zaprezentowała elektrycznego crossovera C-HR+ z akumulatorami o pojemności 57,7 kWh i 77 kWh.

Autor: Volodymyr Kolominov | 12.03.2025, 10:34
Toyota zaprezentowała elektrycznego crossovera C-HR+ z akumulatorami o pojemności 57,7 kWh i 77 kWh.

Gama modelowa Toyoty wzbogaciła się o elektryczną wersję crossovera C-HR, który otrzymał "+" do swojej nazwy. Jak na razie zapowiadany jest tylko w specyfikacji europejskiej, ale sądząc po reflektorach z bocznymi odblaskami, szanse na wersję amerykańską są również duże.

Co wiadomo

Toyota C-HR+ to produkcyjna wersja koncepcji kompaktowego SUV-a Toyoty z 2022 roku. Nowy EV jest podobny do kolegi z silnikiem spalinowym, ale okazał się większy i zbudowany na platformie akumulatorowej Toyota e-TNGA, podczas gdy "zwykły" C-HR jest oparty na platformie TNGA (GA-C). Innymi słowy, technicznie rzecz biorąc, nowy C-HR+ jest nawet bliższy Toyocie bZ4X niż C-HR. Mierzy 4520 mm długości i ma rozstaw osi wynoszący 2750 mm. Dla porównania, długość Toyoty C-HR drugiej generacji wynosi 4360 mm, a rozstaw osi 2640 mm.

Przyszłym nabywcom obiecano wybór wersji Toyoty C-HR+ z napędem na przednie i na wszystkie koła. Na chwilę obecną ogłoszono następujące specyfikacje:

  • akumulatory: 57,7 kWh (tylko napęd na przednie koła) i 77 kWh (napęd na przednie / wszystkie koła);
  • maksymalny zasięg w cyklu WLTP: do 600 kilometrów;
  • poziomy mocy: 167 KM (123 kW) / 224 KM (165 kW) / 343 KM (252 kW);
  • Przyspieszenie 0-100 km/h (wersja AWD z akumulatorem 77 kWh): 5,2 sekundy.

Standardowe wyposażenie obejmuje ładowarkę pokładową o mocy 11 kW. Wersja High Grade zawiera jednostkę o mocy 22 kW. Szybkie ładowanie prądem stałym może osiągnąć moc do 150 kW. Dla lepszej efektywności energetycznej, nowy C-HR+ jest wyposażony w pompę ciepła, a także funkcję wstępnego kondycjonowania akumulatora.

Wyposażenie

Toyota Safety Sense i systemy wspomagające kierowcę, w tym monitorowanie martwego pola, adaptacyjne światła drogowe i hamulec postojowy są standardem. Wersja High obejmuje system wspomagania parkowania i kamery panoramiczne.

14-calowy wyświetlacz multimedialny jest standardem we wszystkich modelach Toyoty C-HR+. System nawigacji jest przeszkolony do obliczania tras z uwzględnieniem stacji ładowania w zależności od stanu naładowania akumulatora samochodu. Aplikacja MyToyota pozwala właścicielom monitorować stan i czas ładowania, zasięg i dane dotyczące użytkowania.

Kiedy w sprzedaży.

Sprzedaż Toyoty C-HR+ rozpocznie się już w 2025 roku na wybranych rynkach w Europie. Niestety, ceny nie zostały jeszcze ogłoszone.

Źródło: Toyota