Samsung zaczął blokować „szare” televizory: co z tym robić

Autor: Helena Szczerbań | 06.02.2020, 20:56

W ostatnich dniach zaczęło napływać coraz więcej skarg od użytkowników, że Samsung zaczął blokować „inteligentne” funkcje na swoich telewizorach.

Co się stało

W rzeczywistości, telewizor zamienia się w zwykły monitor: oglądać wideo z USB jest możliwe, ale funkcje Smart-TV są zablokowane. Pojawi się na ekranie powiadomienie: «This TV is not fully functional in this region» («Telewizor nie może być w pełni funkcjonalny w tym regionie").

O podobnych przypadkach zgłaszają użytkownicy z Ukrainy, Rosji, Balarusi i Mołdawii.

Jak się okazało, jest to częścią nowej polityki Samsung z walki z „szarymi” telewizorami - czyli urządzeniami, importowanymi z innych krajów. Na przykład, w Ukrainie często kupują technikę z Polski - jest to tańsze.

„Ta informacja na ekranie TV, wskazuje na to, że ten TV został wykonany dla innego regionu i może nie spełniać wymagania techniczne faktycznej lokalizacji w regionie. To wyeliminuje możliwość producenta w celu zapewnienia dostępności wszystkich funkcji w kraju zamieszkania użytkownika (rzeczywistego wykorzystania urządzenia). Informacja o tym, że ​​dostępność funkcji zależy od regionu dostawy, jest wymieniona w instrukcji użytkownika. Polecamy kupować produkcję tylko w oficjalnych sprzedawców w regionie, aby korzystać ze wszystkich funkcji produktu, a także wsparciem producenta„ - powiedzieli w obsłudze wsparcia Samsung.

Co robić

Szukać pomocy w Samsunga nie ma sensu, więc użytkownicy znaleźli własną drogę wyjścia z tej sytuacji. Jeden ze sposobów  - używać VPN z  adresem IP kraju sprzedaży, w którym telewizor zamierzano pierwotnie.

Źródło: 4pda, vc.ru

{% device 788%}