Mountaintop Studios kończy działalność: taktyczna strzelanka Spectre Divide nie jest już dostępna

Autor: Dmitro Koval | 13.03.2025, 10:23
Mountaintop Studios kończy działalność: taktyczna strzelanka Spectre Divide nie jest już dostępna

Taktyczna strzelanka 3v3 Spectre Divide, debiutancki projekt Mountaintop Studios, zostanie całkowicie zamknięta na 30 dni, a studio przestanie istnieć do końca tego tygodnia.

Co wiadomo

Pomimo faktu, że gra weszła do zamkniętych testów beta 13 sierpnia ubiegłego roku, nie udało jej się utrzymać wystarczającej liczby odbiorców i zapewnić stabilnego dochodu. Dyrektor generalny studia, Nate Mitchell, wyjaśnił, że z powodu braku aktywnych graczy i środków finansowych nie było już możliwe wspieranie projektu. Według niego, zespół starał się maksymalnie rozciągnąć budżet, ale ostatecznie zabrakło pieniędzy na pokrycie nawet podstawowych wydatków.

Mitchell zauważył, że studio rozważało opcje przyciągnięcia nowego wydawcy, znalezienia inwestorów, a nawet sprzedaży, ale żaden z tych scenariuszy nie zadziałał. W rezultacie wszystkie zakupy w grze zostały wyłączone, a gracze, którzy dokonali transakcji od premiery pierwszego sezonu, otrzymają rekompensatę.

Na początku Spectre Divide miało 400 tysięcy zarejestrowanych graczy i osiągnęło szczyt ponad 30 tysięcy użytkowników online we wrześniu. Główną cechą gry była mechanika klonowania, która pozwalała graczom przełączać się między postaciami bezpośrednio podczas bitwy. Jednak w ciągu kilku miesięcy gra straciła na popularności: widownia online nie przekroczyła 4 tysięcy graczy i nawet aktualizacja w lutym nie zdołała przywrócić widowni.

Źródło: Insider Gaming