VW sprzedaje więcej kiełbasek niż samochodów: rekordowy rok dla marki Currywurst

Autor: Volodymyr Kolominov | 13.03.2025, 16:21
VW sprzedaje więcej kiełbasek niż samochodów: rekordowy rok dla marki Currywurst

Volkswagen świętował nowy rekord sprzedaży, tyle że nie samochodów, a swoich charakterystycznych kiełbasek. W 2024 roku firma sprzedała 8,55 miliona VW Currywurst, czyli o 220 000 sztuk więcej niż w poprzednim rekordowym roku 2022. Dla porównania, samochody Volkswagena sprzedały się "tylko" 5,2 miliona w tym samym okresie.

Co jeszcze wiadomo

"Z ponad 8 milionami sprzedanych oryginalnych Currywurstów Volkswagena świętujemy nowy rekord sprzedaży" - napisał na LinkedIn dyrektor personalny Volkswagena Gunnar Kilian.


VW Currywurst. Ilustracja: Volkswagen

Kluczową rolę w osiągnięciu rekordu odegrało odświeżenie linii - VW wprowadził wersję Currywurst z hot dogami w 2021 roku, która sprzedała się w 2 milionach egzemplarzy w 2024 roku. Klasyczna Currywurst nadal jest liderem, chociaż jej sprzedaż nieznacznie spadła w porównaniu z 2019 r., kiedy to sprzedano 7 milionów kiełbasek.

Markowa kiełbasa z własnym numerem części

VW Currywurst stała się tak zakorzeniona w DNA marki, że ma swój własny numer części w katalogu Volkswagena: "199 398 500 A".

Gdzie to wszystko się zaczęło?

Volkswagen zaczął produkować kiełbaski dla swoich pracowników w 1950 roku. Oprócz Currywurst, fabryka produkowała kilka innych kiełbas.

W 1973 roku VW wprowadził swoją charakterystyczną Currywurst, która jest wytwarzana według tajnej receptury Raps w Kulmbach. Obecnie jest ona wytwarzana z lokalnie pozyskiwanego mięsa, nie zawiera fosforanów, białek mlecznych i glutaminianu sodu oraz ma obniżoną zawartość tłuszczu.

Chociaż VW jest przede wszystkim firmą samochodową, Currywurst pozostaje integralną częścią jej kultury. I chociaż samochody elektryczne mogą zmienić gamę modeli grupy, wygląda na to, że markowe kiełbaski pozostaną w "menu" Volkswagena jeszcze przez długi czas.

Źródło: Auto Motor und Sport