VW sprzedaje więcej kiełbasek niż samochodów: rekordowy rok dla marki Currywurst

Volkswagen świętował nowy rekord sprzedaży, tyle że nie samochodów, a swoich charakterystycznych kiełbasek. W 2024 roku firma sprzedała 8,55 miliona VW Currywurst, czyli o 220 000 sztuk więcej niż w poprzednim rekordowym roku 2022. Dla porównania, samochody Volkswagena sprzedały się "tylko" 5,2 miliona w tym samym okresie.
Co jeszcze wiadomo
"Z ponad 8 milionami sprzedanych oryginalnych Currywurstów Volkswagena świętujemy nowy rekord sprzedaży" - napisał na LinkedIn dyrektor personalny Volkswagena Gunnar Kilian.

VW Currywurst. Ilustracja: Volkswagen
Kluczową rolę w osiągnięciu rekordu odegrało odświeżenie linii - VW wprowadził wersję Currywurst z hot dogami w 2021 roku, która sprzedała się w 2 milionach egzemplarzy w 2024 roku. Klasyczna Currywurst nadal jest liderem, chociaż jej sprzedaż nieznacznie spadła w porównaniu z 2019 r., kiedy to sprzedano 7 milionów kiełbasek.
Markowa kiełbasa z własnym numerem części
VW Currywurst stała się tak zakorzeniona w DNA marki, że ma swój własny numer części w katalogu Volkswagena: "199 398 500 A".
Gdzie to wszystko się zaczęło?
Volkswagen zaczął produkować kiełbaski dla swoich pracowników w 1950 roku. Oprócz Currywurst, fabryka produkowała kilka innych kiełbas.
W 1973 roku VW wprowadził swoją charakterystyczną Currywurst, która jest wytwarzana według tajnej receptury Raps w Kulmbach. Obecnie jest ona wytwarzana z lokalnie pozyskiwanego mięsa, nie zawiera fosforanów, białek mlecznych i glutaminianu sodu oraz ma obniżoną zawartość tłuszczu.
Chociaż VW jest przede wszystkim firmą samochodową, Currywurst pozostaje integralną częścią jej kultury. I chociaż samochody elektryczne mogą zmienić gamę modeli grupy, wygląda na to, że markowe kiełbaski pozostaną w "menu" Volkswagena jeszcze przez długi czas.
Źródło: Auto Motor und Sport