Na etapie rozwoju, system walki w Dragon Age: The Veilguard był tak przeładowany, że powodował zamieszanie wśród testerów

Autor: Vladislav Nuzhnov | wczoraj, 09:48
Na etapie rozwoju, system walki w Dragon Age: The Veilguard był tak przeładowany, że powodował zamieszanie wśród testerów

Twórcy Dragon Age: The Veilguard stanęli przed wyzwaniem podczas testów gry: gracze nie od razu zrozumieli nowy system walki. Jednak dzięki poprawie projektu interfejsu gra otrzymała pozytywne recenzje za bitwy.

Co wiemy

Podczas panelu na GDC 2025 Bruno Porrio, były główny projektant doświadczeń użytkownika w BioWare, mówił o trudnościach, z jakimi borykali się testerzy gry. Szczególnie trudny okazał się system combosów "primerów" i "detonatorów", który pozwala łączyć zdolności postaci w celu uzyskania potężniejszych ataków.

Początkowo interfejs gry zapewniał informacje o słabościach wroga, ekwipunku i dostępnych towarzyszach w górnych rogach ekranu, ale gracze często pomijali te podpowiedzi. Prowadziło to do dezorientacji i niezrozumienia mechaniki.

Mimo wszystko twórcom udało się usprawnić system walki, bo czytając recenzje można zrozumieć, że ten aspekt cieszył się niemal największą popularnością wśród graczy.

Źródło: GamesRadar