Co jest w Xbox X: Microsoft ujawnił więcej funkcji i układów konsolowych

Autor: Igor Nikitin | 24.02.2020, 17:38

Microsoft nadal dodaje paliwa do ognia, zwiększając zainteresowanie graczy Xbox X. W nowym wpisie na blogu firma powiedziała więcej o funkcjach konsoli, a także o nieznanych wcześniej funkcjach oprogramowania.

Co wiadomo

Firma potwierdziła, że ​​Xbox Series X jest oparty na niestandardowym procesorze Zen 2. Natomiast architektura RDNA 2 stała się podstawą układu graficznego. Iron pozwolił Microsoftowi osiągnąć 12 teraflopów mocy, która jest dwa razy większa niż Xbox One X i osiem razy niż Xbox One.

Niemniej jednak firma skoncentrowała się nie tylko na technicznej części konsoli, ale także na oprogramowaniu. Xbox X otrzyma więc funkcję cieniowania o zmiennej prędkości, która rozdziela zasoby układu graficznego w celu rysowania obiektów znajdujących się w polu widzenia gracza. Według Microsoft technologia poprawi wydajność gier i liczbę klatek na sekundę bez utraty jakości obrazu.

Wprowadzą także sprzętowy DirectX Raytracing, który jest również wykorzystywany w PlayStation 5, głównym konkurentu Xbox Series X.

Konsola Microsoft otrzyma również szybki dysk SSD, który pozwoli użytkownikom przechowywać dwie gry w pamięci i natychmiast przełączać się między nimi. Ponadto, dzięki dynamicznemu wprowadzaniu opóźnienia, inżynierowie zwiększają czas reakcji, skracając czas odpowiedzi kontrolera bezprzewodowego.

Seria Xbox X będzie również wyposażona w funkcję Smart Delivery, która zainstaluje tylko odpowiednią wersję gry na konsoli użytkownika. Na przykład po zakupie Halo Infinite na konsolę Xbox One wersja właśnie dla tej konsoli zostanie pobrana na konsolę, a nie wersja uniwersalną, która dostosuje grafikę do sprzętu. Ta funkcja będzie działać ze wszystkimi wyłącznościami Microsoft, a także będzie dostępna dla programistów zewnętrznych.

Dla graczy, którzy chcą wiedzieć więcej:

{% Urządzenie 788%}