Unity planuje wspierać deweloperów, którzy tworzą gry na Nintendo Switch 2, zapewniając więcej możliwości silnika

Unity ogłosiło, że zapewni oficjalne wsparcie deweloperom pracującym nad projektami dla nowej konsoli Nintendo Switch 2. To wsparcie będzie dostępne poprzez dodatkowy moduł Unity 6 dla zatwierdzonych deweloperów Nintendo, który rozszerzy możliwości tworzenia gier na różnych platformach.
Co wiadomo
Deweloperzy, którzy pracują z Nintendo Switch 2, mogą oczekiwać optymalizacji renderowania oraz wydajności, kompleksowych rozwiązań do rozgrywki wieloosobowej oraz ulepszonej dokumentacji do rozwoju. Unity również dąży do uproszczenia procesu przenoszenia istniejących gier z oryginalnej Switch na nową konsolę, zapewniając pełną zgodność z kluczowymi funkcjami Unity 6, takimi jak zaktualizowane systemy wejścia, profile kompilacji oraz inkrementalny proces kompilacji.
Dyrektor generalny i prezydent Unity, Matthew Bromberg, zaznaczył: "Cieszymy się, że możemy zaoferować oficjalne wsparcie dla Nintendo Switch 2". Dodał również, że firma przetestowała swoje wsparcie poprzez bezpośrednie zaangażowanie w rozwój gry, która będzie dostępna w dniu premiery konsoli. Feedback uzyskany podczas tego procesu pomoże w dalszym doskonaleniu silnika Unity dla deweloperów, którzy tworzą nowe gry dla tego systemu gier.
Nintendo Switch 2 planowane jest do wydania 5 czerwca. Podstawowy model konsoli kosztować będzie 450 dolarów, a zestaw z grą Mario Kart World wyniesie 500 dolarów. Przedpremierowe zamówienia rozpoczną się 9 kwietnia.
Źródło: BusinessWire