PlayStation jakoś musiało anulować dwie gry na późnych etapach rozwoju po wydaniu 50 milionów dolarów, wspomina Shuhei Yoshida

Autor: Vladislav Nuzhnov | 10.04.2025, 09:03

Były prezydent PlayStation Studios Shuhei Yoshida opowiedział, że w czasie jego kierownictwa firma anulowała wiele gier, nawet tych, na które już wydano znaczne środki.

Co wiadomo

Yoshida zaznaczył, że Sony regularnie ocenia prototypy nowych gier, decydując, czy warto inwestować w nie dodatkowe zasoby. Podkreślił, że wiele projektów zatrzymywanych jest już na wczesnych etapach rozwoju.

Jednak zdarzają się przypadki, gdy anulowanie następuje już na późnych etapach. Yoshida wspomniał o dwóch projektach, które zostały anulowane po wydaniu 25 milionów dolarów każdy. Zaznaczył, że wówczas były to znaczne kwoty i czuł się winny, że te gry nie dotarły do wydania.

Chociaż Shuhei nie wymienił, które dokładnie gry były anulowane, można tylko zgadywać.

Przypominamy, że Yoshida był "strasznie zaskoczony" stanem technicznym God of War (2018) i to właśnie dlatego gra została przeniesiona o pół roku.

Źródło: GameFile