Oceny Doom Eternal: niesamowita przemoc w stylu id Software

Autor: Igor Nikitin | 17.03.2020, 17:11

Do wyjścia Doom Eternal pozostały trzy dni, ale niektórym dziennikarzom udało się zagrać w nową strzelankę id Software i podzielić się swoimi wrażeniami.

Jak oceniono

Tym razem programiści zmienili starą dobrą formułę Doom. Teraz Kat Zagłady jest wysyłany z poziomu na poziom na własnym statku. Ponadto elementy platformowe pojawiły się w samych lokalizacjach, więc bohater będzie musiał nie tylko strzelać do demonów, ale także wskakiwać na platformy i półki.

Wprowadzenie pionowości wpłynęło również na system walki - postać otrzymała hak, za pomocą którego można ją przyciągnąć do szybujących wrogów. Jednocześnie twórcy dodali pompowanie broni, skomplikowali zarządzanie zasobami na polu bitwy i zwiększyli intensywność samych strzelanin.

W Metacritic ocena Doom Eternal na PlayStation 4 zatrzymała się na 87 punktach. Warto zauważyć, że wersja na PC zdobyła już 90 punktów. Autor SixthAxis ustawił projekt na 100 punktów, nazywając go arcydziełem. Głównymi zaletami według dziennikarza są aktualizacja formuły klasycznych mięsnych strzelanek, „fabuła dla fanów” i muzyka.

W tym samym czasie dziennikarz VG247 znalazł kilka minusów, przyznając Doom Eternal 80 punktów. Do minusów Autor zanotował wspomnianą platformowość, który okazał się nie być intuicyjny ale mylącym dla gracza. Ponadto dziennikarz miał problemy techniczne, na przykład niekończących się wrogów, którzy przestali pojawiać się dopiero po przeładowaniu poziomu. Kiedyś Kat nawet utknął  w teksturach.

Szacunki Doom Eternal:

  • TheSixthAxis - 100
  • God is a Geek - 95
  • Push Square - 90
  • PSX Extreme - 90
  • Destructoid - 85
  • VG247 - 80
  • VGC - 80
  • Metro GameCentral - 80

Dla graczy, którzy chcą wiedzieć więcej: