Egzystencjalny lęk jak twórcy Amnesia:Rebirth będą straszyć graczy
Na początku marca Frictional Games ogłosiło Amnesia: Rebirth - kontynuację kultowego horroru na PlayStation 4 i PC. Teraz programiści udzielili wywiadu PC Gamer, informując graczy o metodach zastraszania i fabule.
Co wiadomo
Amnesia: Rebirth będzie bezpośrednią kontynuacją Amnesia: The Dark Descent, a nie wznowieniem, jak sugeruje nazwa. Wydarzenia odbędą się w 1937 roku, a głównym bohaterem będzie paryska Tasi Trianon, która wyjechała w podróż służbową, ale przypadkiem okazała się bez pamięci na środku algierskiej pustyni. Sytuację pogarszają potwory, które ogłosiły polowanie na dziewczynę.
„Nie jest żołnierzem, badaczem, bohaterem akcji. Jest zwykłą osobą w potwornej sytuacji. A ponieważ jest to gra Fiction, nie jest prawdopodobne, aby jej pozycja poprawiła się w najbliższym czasie - powiedział dyrektor kreatywny Thomas Grip.
Rozgrywka Amnesia: Rebirth będzie podobna do poprzednich gier z tej serii. Gracz zostanie wysłany do eksploracji lokalizacji, rozwiązywania zagadek, ukrywania się przed potworami i tak dalej. Jednocześnie twórcy zwiększyli nacisk na narrację, a gracze będą zaskoczeni różnicami emocji, wśród których nie tylko strach. Celem twórców jest napisanie „powolnego, psychologicznego, egzystencjalnego horroru”.
„Myślę, że nasze własne doświadczenia z SOMA miały ogromny wpływ na tę grę. To pokazało studio, że możemy tworzyć gry z dłuższą historią, która z czasem kumuluje horror i nie skupia się wyłącznie na natychmiastowej rozgrywce - mówi pisarz Jan Thomas.
Z technicznego punktu widzenia programiści nie planują eksperymentować. Amnesia: Rebirth nie otrzyma wsparcia VR, chociaż ten format jest bardzo popularny wśród horrorów z perspektywy pierwszej osoby. Zamiast tego Frictional Games zrobi wszystko, aby gracze poczuli się jak Tashi.
Przypomnijmy, że Amnesia: Rebirth zostanie wydana jesienią 2020 roku na PlayStation 4 i PC na Steam.