Najważniejsze w nudnej prezentacji PlayStation 5: dokładne cechy i funkcje konsoli
Sony przeprowadziło prezentację PlayStation 5 dla programistów, w czasie której nazwano funkcje systemu.
Co wiadomo
Podobnie jak Xbox Series X, Sony będzie używać sprzętu AMD. Podczas prezentacji Sony skoncentrowało się na wprowadzeniu PlayStation 5, które rozwiązuje ręce programistów. Teraz twórcy gier wideo nie muszą wymyślać sztuczek, aby ukryć ładowanie lokalizacji w tle przez gracza, a same poziomy ładują się szybciej niż na PlayStation 4.
Jeśli chodzi o same gry, Sony obiecuje nie tylko ulepszoną grafikę, ale także wsparcie sprzętowe dla ray tracingu. Cerny zapewnił, że już widział rezultat i był zaskoczony, ale na samej prezentacji nie pokazano żadnych przykładów.
Sony obiecało również wsparcie sprzętowe w zakresie kompatybilności wstecznej z grami na PlayStation 4. Inżynierowie przewidzieli pewien tryb starszej wersji, który będzie emulował PlayStation 4 i 4 Pro, ale każdy projekt będzie musiał zostać ręcznie zoptymalizowany. Niemniej Sony obiecuje, że już na początku PlayStation 5 będzie dostępnych ponad sto gier z ósmej generacji.
Dostarczony zostanie również Tempest Engine, który będzie działał na korzyść dźwięku. PlayStation 5 pozwoli graczowi głębiej zanurzyć się w wirtualnych światach, niezależnie od tego, z jakich peryferii korzysta.
Charakterystyka PlayStation 5:
- Procesor: 8x Zen 2 Cores 3,5 GHz
- Procesor graficzny: Custom RDNA 2 10,28 teraflopów, 36 CU 2,23 GHz
- Pamięć 16 GB GDDR6 ( 256-bitowy )
- Wydajność: 448 GB \ c
- Pamięć: 825 GB SSD
- Rozszerzenie pamięci: NVMe SSD i gniazdo USB HDD Support
- Napęd: 4K UHD Blu-ray Dysk
Dla graczy, którzy chcą wiedzieć więcej:
- Horror egzystencjalny: jak twórcy Amnesia: Rebirth będą straszyć graczy
- Activision naprawiło Call of Duty: Warzone, naprawiło krytyczne problemy i dodało tryb solo
- The Last Campfire - emocjonująca przygoda twórców No Man's Sky