Subaru zaprezentowała nowy Trailseeker EV, który jest czymś pomiędzy kombi a SUV-em

Autor: Volodymyr Kolominov | 17.04.2025, 10:21

Na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2025 roku miała miejsce światowa premiera Subaru Trailseeker EV. Nowy elektryczny crossover z napędem na cztery koła wyposażony jest w dwa silniki i pokonuje ponad 260 mil (418 km) na jednym ładowaniu.

Co wiadomo

Trailseeker stał się większym i mocniejszym bratem zaktualizowanego Subaru Solterra EV. Podobnie jak młodszy model, nowość została opracowana wspólnie z Toyotą, ale japoński odpowiednik Trailseeker nie został jeszcze zaprezentowany. Zewnętrznie samochód przypomina coś pomiędzy kombi a SUV-em — w dużej mierze z powodu wydłużonych proporcji i kanciastego designu w stylu Solterra. Trailseeker jest około 1 cale (25 mm) wyższy i 6 cali (150 mm) dłuższy od młodszego modelu.

Moc dwusilnikowego układu napędowego wynosi około 375 KM (280 kW), co pozwala na przyspieszenie z miejsca do 60 mil na godzinę (96 km/h) w około 4,4 sekundy. Jest to szybciej niż WRX STI i obecny WRX TR, który wykonuje ten sam sprint w 5,6 sekundy. W ten sposób Trailseeker jest najbardziej dynamicznym seryjnym Subaru na amerykańskim rynku.

Bateria o pojemności 74,7 kWh znajduje się pod podłogą. Zapewnia ponad 260 mil (418 km) zasięgu na jednym ładowaniu. Podobnie jak Solterra, Trailseeker zachowuje 8,3 cala (211 mm) prześwitu i obsługuje ładowanie przez złącze NACS, co otwiera dostęp do sieci Tesla Supercharger. Maksymalna masa holowanej przyczepy wynosi 3 500 funtów (1 590 kg).

System kontroli ruchu X-Mode ma tryby Snow/Dirt i Deep Snow/Mud, a także funkcje Grip Control i Downhill Assist Control. Wnętrze niemal w całości powtarza Solterra, w tym 14-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego oraz dwie bezprzewodowe ładowarki dla smartfonów.

Subaru na razie nie ujawniło wszystkich specyfikacji technicznych Trailseeker — nieznane są prędkości ładowania, parametry geometryczne i ceny.

Źródło: Subaru