Nowy VW Tiguan SEL R-Line Turbo: prawie GTI, tylko w nadwoziu SUV

Volkswagen zaprezentował nowe pokolenie crossovera Tiguan na rynek amerykański. Najmocniejsza wersja — Tiguan SEL R-Line Turbo — zyskała poważny przyrost mocy, ulepszone wyposażenie i bardziej sportowy charakter.
Co wiadomo
Główną cechą techniczną flagowej wersji jest silnik turbo EA888 — dobrze znany z wielu modeli VW Group. W Tiguan SEL R-Line Turbo ten 2,0-litrowy czterocylindrowy silnik rozwija 268 KM (199 kW). Pozostałe wersje modelu otrzymają mniej mocne modyfikacje.
Standardowe wyposażenie obejmuje 8-biegową automatyczną skrzynię biegów i napęd na wszystkie koła 4Motion. Ponadto model jest wyposażony w 20-calowe koła i jest dostępny w nowych kolorach: Avocado Green Pearl, Sandstone Uni i Monterey Blue Pearl.
Poza USA ten model Volkswagen jest już sprzedawany pod nazwą Tayron. Wymiary — 4684 mm (184,4 cala) długości, 1854 mm (73 cale) szerokości i 1685 mm (66,3 cala) wysokości przy rozstawie osi 2791 mm (109,9 cala). Eksterior został zaprojektowany w charakterystycznym stylu VW z paskami LED z przodu i z tyłu, zmodernizowaną technologią oświetleniową i sportowymi akcentami.
Wnętrze również doczekało się zauważalnych zmian. W wersji SEL R-Line Turbo — elementy wykończenia z naturalnego drewna, skórzana tapicerka Varenna, nowy system multimedialny z 15-calowym ekranem oraz cyfrowa deska rozdzielcza o przekątnej 10,25 cala. W zestawie wyposażenia znajduje się trójstrefowa klimatyzacja i system multimedialny z bezprzewodowym podłączeniem smartfonów.
Przednie fotele można regulować w 12 kierunkach i są wyposażone w funkcje masażu, podgrzewania i wentylacji. Wentylacja jest również dostępna dla tylnych foteli.
Ceny i daty rozpoczęcia sprzedaży nowego Volkswagena Tiguan w USA nie zostały jeszcze ogłoszone.
Źródło: Volkswagen