Klimatyzator nowego Hyundai Palisade Hybrid może działać z wyłączonym silnikiem

Autor: Volodymyr Kolominov | 17.04.2025, 11:38

Hyundai zaprezentował nową generację trzyrzędowego Palisade dla północnoamerykańskiego rynku. SUV ma bardziej przestronną kabinę, nowy sprzęt, hybrydowy układ napędowy oraz wersję terenową XRT PRO.

Co wiadomo

Nowy Palisade jest wyraźnie przekształcony z zewnątrz: nadwozie stało się bardziej masywne, z prostymi liniami zamiast wcześniejszych płynnych krzywizn. Z przodu i z tyłu - oświetlenie LED w charakterystycznym dla marki wzornictwie. Dzięki aktywnym żaluzjom powietrza i pochylonym słupkom przednim, współczynnik oporu aerodynamicznego spadł do 0.31 - jeden z najlepszych wyników w klasie, mimo zwiększenia długości o 2,5 cala (63,5 mm) i rozstawu osi o 2,7 cala (68,5 mm).

Kabina również stała się bardziej przestronna. Nowy design w duchu "miękkiej geometrii" inspirowany jest stylem mid-century modern: zaokrąglone elementy na desce rozdzielczej, mapach drzwiowych i konsoli środkowej. Standardowe dwie 12,3-calowe panele odpowiadają za multimedia i panel wskaźników. Bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay wchodzą w skład podstawowego wyposażenia.

Wśród opcji - fotele podwyższonego komfortu z wysuwaną podparciem ud, fotele kapitańskie w drugim rzędzie, a także składany trzeci rząd. Wszystkie trzy rzędy są wyposażone w uchwyty na napoje oraz porty USB-C.

Główna nowość techniczna - hybrydowy układ napędowy. Łączy on turbodoładowany silnik benzynowy 2,5 litra z dwoma silnikami elektrycznymi. Łączna moc - 329 KM (245 kW). Skrzynia biegów - 6-biegowy automat. Napęd na wszystkie koła na razie nie został oficjalnie potwierdzony, ale jego pojawienie się jest oczekiwane.


Wnętrze Hyundai Palisade. Foto: Hyundai

Podstawowy Palisade jest wyposażony w atmosferyczny silnik V6 o pojemności 3,5 litra o mocy 287 KM (214 kW), który łączy się z 8-biegowym automatem i jest dostępny zarówno z napędem przednim, jak i na wszystkie koła. Wersja benzynowa może holować do 5000 funtów (2268 kg), hybryda - do 4000 funtów (1814 kg).

Hyundai twierdzi, że model hybrydowy będzie oszczędny nie tylko w mieście, ale i na trasie - zadeklarowane zużycie paliwa to 30 mil na galon (7.84 l/100 km) i łączny zasięg do 619 mil (996 km). Ponadto hybryda może działać w trybie Stay Mode, gdy klimatyzacja działa z wysokowoltowej baterii jak w samochodach elektrycznych.

XRT PRO: Palisade do jazdy w terenie

Dla miłośników przygód Hyundai oferuje nową wersję XRT PRO, zaprojektowaną specjalnie dla USA. Wyróżnia się ona zwiększonym o 1 cal (25 mm) prześwitem, poprawionymi kątami wjazdu (20,5°) i zjazdu (22,4°), a także oponami terenowymi, elektronicznym tylnym dyferencjałem, hakami holowniczymi oraz standardowym napędem na wszystkie koła.

W arsenale XRT PRO - tryby Mud, Sand i Snow, system widoku z lotu ptaka, wskazania przechyłu, kąta wzniesienia i wysokości, kompas, a także asystent ruchu przy zjeździe. W wyposażeniu znajduje się elektryczny dach, 14-głośnikowy system audio Bose, podświetlenie kabiny oraz sztuczna skóra.

Ceny nowego Palisade na razie nie zostały ujawnione. Sprzedaż SUV-a ma rozpocząć się jesienią 2025 roku, ale terminy i ceny mogą ulec zmianie z powodu taryf Trumpa na towary importowane, ponieważ model ten jest produkowany w Korei Południowej.

Źródło: Hyundai