Cyberpunk 2077 na Nintendo Switch 2 stała się pierwszą grą z oficjalnie potwierdzoną obsługą Nvidia DLSS

Podczas gdy świat z zapartym tchem czeka na premierę Nintendo Switch 2, jedna z najbardziej ambitnych gier, która ukaże się na konsolę, Cyberpunk 2077 studia CD Projekt RED, wciąż intryguje. Dzięki demonstracji gry podczas niedawnej prezentacji konsoli, Digital Foundry miało możliwość osobiście zapoznać się z portem. I choć pierwsze wrażenia są już znane i w większości pozytywne, wiele pytań pozostawało bez odpowiedzi. Czy port korzysta z Nvidia DLSS? Teraz CDPR oficjalnie potwierdziło: tak! To sprawia, że Cyberpunk 2077 jest pierwszą znaną grą na Switch 2, która wykorzystuje technologię skalowania opartą na uczeniu maszynowym.
Co wiadomo
"Używamy wersji DLSS dostępnej dla sprzętu Nintendo Switch 2, działającej na rdzeniach tensorowych Nvidia," - poinformowali przedstawiciele studia. Gra wykorzystuje DLSS we wszystkich czterech trybach: przenośnym i stacjonarnym, a także w wariantach "wydajność" i "jakość" dla każdego z nich.
DLSS była postrzegana przez wielu jako swoista "czarodziejska różdżka". W epoce, gdy twórcy podnoszą poprzeczkę wizualnych technologii na nowy poziom, uruchamianie gier w pełnej natywnej rozdzielczości z stabilną wydajnością staje się coraz trudniejsze. Dlatego renderowanie w niższej rozdzielczości z dalszym skalowaniem jest powszechną praktyką. Te technologie skalowania wahają się od prostego biliniowego do bardziej zaawansowanych, takich jak TAA (czasowe wygładzanie) skalowanie, gdzie dla poprawy szczegółowości używane są informacje z wcześniejszych klatek.
DLSS jest jedną z form TAA skalowania, ale z istotną różnicą. Dzięki przesyłaniu klatki w niższej rozdzielczości wraz z historią wcześniejszych klatek oraz innymi danymi, takimi jak wektory ruchu, do rekonstrukcji obrazu wykorzystywana jest sieć neuronowa. Ponieważ procesor graficzny Switch 2 zawiera rdzenie tensorowe do uczenia maszynowego, nie ma powodów, dla których jakakolwiek technologia DLSS nie mogłaby być wykorzystana na tej hybrydowej konsoli. Jedynym zastrzeżeniem są jedynie koszty obliczeniowe związane z jej użyciem.
CD Projekt RED potwierdziło również, że aktualnym celem dla wersji gry na Switch 2 jest zapewnienie różnych trybów graficznych - przełączników "jakość" i "wydajność" zarówno dla trybów przenośnego, jak i stacjonarnego. Po podłączeniu do telewizora dostępny będzie tryb "jakość" z częstotliwością 30 klatek na sekundę oraz tryb "wydajność" z częstotliwością 40 klatek na sekundę. Ostatni z nich prawdopodobnie będzie działał tylko przy częstotliwości odświeżania telewizora 120 Hz.
Pod warunkiem stabilnej wydajności oba tryby powinny wyglądać płynnie, przy czym tryb z 40 klatkami na sekundę zajmie pozycję pośrednią między 30 a 60 klatkami na sekundę pod względem płynności. Oba tryby używają wyjściowej rozdzielczości 1080p z włączonym dynamicznym skalowaniem rozdzielczości w połączeniu z DLSS.
Tryb przenośny w tym momencie nieco się różni, co jest całkowicie logiczne z powodu niższej wydajności systemu. W tym przypadku tryb "jakość" również wyprowadza obraz w rozdzielczości 1080p z użyciem DLSS i dynamicznego skalowania rozdzielczości, ponownie dążąc do 30 klatek na sekundę. W trybie "wydajność" wyjściowa rozdzielczość spada do 720p, podczas gdy ekran konsoli działa z częstotliwością 120 Hz przy 40 klatkach na sekundę.
Cyberpunk 2077: Ultimate Edition zadebiutuje na Switch 2 5 czerwca 2025 roku.
Źródło: Eurogamer