Plotki: przenośna PlayStation 6 uruchomi gry z PS5 bez koniecznej interwencji deweloperów w optymalizację dla nowego urządzenia

Autor: Vladislav Nuzhnov | 22.04.2025, 11:31
Plotki: przenośna PlayStation 6 uruchomi gry z PS5 bez koniecznej interwencji deweloperów w optymalizację dla nowego urządzenia

Jeśli wcześniejsze doniesienia sugerowały, że nadchodząca przenośna PlayStation 6 będzie mogła uruchamiać gry z PS5, choć z niższą rozdzielczością, to świeże informacje od insiderów idą jeszcze dalej. Na forach NeoGAF użytkownik Kepler, który wcześniej dokładnie przewidział wykorzystanie RDNA 4 w PS5 Pro, stwierdził, że przenośna PS6 będzie miała zgodność z PS5 na poziomie plików binarnych shaderów, które są używane.

Co wiadomo

Teoretycznie oznacza to, że deweloperzy nie będą musieli wkładać znaczących wysiłków, aby ich gry działały na nowej przenośnej konsoli. Dzięki zgodności plików binarnych shaderów, gry będą mogły uruchamiać się praktycznie bez dodatkowej kompilacji. Z drugiej strony, Kepler zauważa, że bez optymalizacji wydajność gier na przenośnej PS6 może nie być idealna. Dlatego deweloperzy prawdopodobnie będą musieli wykonać pewną pracę, aby zapewnić płynne fps na nowej platformie.

Chociaż Sony jeszcze nie wydało oficjalnych oświadczeń dotyczących rozwoju nowej generacji konsol PlayStation, oświadczenie firmy z 2022 roku sugerowało możliwy premierę konsoli po 2027 roku. To oświadczenie, wydane podczas procesu nabywania przez Microsoft firmy Activision Blizzard, zawierało również zaniepokojenie Sony w kwestii ewentualnego braku gier Call of Duty na ich platformach po tej umowie.

Biorąc pod uwagę historię, przed wydaniem PS4 Sony utrzymywało 5-letni cykl wydawania konsol, zaczynając od oryginalnej PlayStation i kończąc na PS3. Jednak PS4 zadebiutowała w 2013 roku, kończąc najdłuższą wówczas generację konsol - 8 lat. Tego standardu Sony trzyma się do dziś, ponieważ PS5 zadebiutowała około 8 lat po PS4.

Jeśli plotki dotyczące rozwoju przez Sony przenośnej konsoli do gier oprócz stacjonarnej PS6 okażą się prawdziwe, firma powróci na rynek przenośnego gamingu po ponad dziesięcioletniej nieobecności spowodowanej komercyjną porażką PlayStation Vita.

Źródło: NeoGaf