Startup Slate wspierany przez Jeffa Bezosa opracował elektryczny samochód-transformer za 20 000 USD

Autor: Volodymyr Kolominov | 25.04.2025, 07:21
Startup Slate wspierany przez Jeffa Bezosa opracował elektryczny samochód-transformer za 20 000 USD

W Stanach Zjednoczonych zaprezentowano nowego elektrycznego pickupa, który potrafi przekształcać się w SUV-a z zamkniętym lub otwartym dachem. Opracowaniem zajmuje się startup Slate, który otrzymał ponad 100 mln dolarów inwestycji, w tym od szefa Amazon Jeffa Bezosa.

Co wiadomo

Slate przeprowadził premierę kilku prototypów w Los Angeles i ogłosił, że seryjna produkcja rozpocznie się w 2026 roku w nowej fabryce w Indianapolis.

Firma opisuje swój samochód jako „czystą kartkę”. W standardowej konfiguracji jest to tylno-napędowy pickup z pięcioosobową kabiną, pięciometrową platformą ładunkową, ręcznymi szybami i minimalną elektroniką. Zamiast systemu multimedialnego przewidziano uchwyt na smartfona oraz głośnik Bluetooth. Każdy kolor nadwozia, poza standardowym szarym, dostępny jest opcjonalnie dzięki fabrycznej folii - jej nanoszenie ma zajmować tylko 30 minut.

Model Slate zbudowany jest na modułowej platformie, z możliwością wyboru jednej z dwóch baterii trakcyjnych. Podstawowa, o pojemności 52,7 kWh, zapewnia zasięg 150 mil (241 km). Powiększona, o pojemności 84,3 kWh, pozwala przejechać na jednym ładowaniu do 240 mil (386 km). Jedyny silnik elektryczny, umieszczony z tyłu, osiąga moc 201 KM (150 kW). Obsługiwana jest szybka ładowarka o mocy do 120 kW: doładowanie od 20 do 80% zajmuje około 30 minut.


Wnętrze Slate EV. Ilustracja:?Slate

Podstawowa modyfikacja Black Slate zaprojektowana jest do przewozu ładunków o masie do 1 400 funtów (635 kg) i holowania przyczep o masie do 1 000 funtów (453 kg). Wszystkie wersje są wyposażone w gniazdo ładowania NACS, system stabilizacji, funkcję automatycznego hamowania, kamery tylne oraz zestaw innych systemów bezpieczeństwa. Firma zamierza certyfikować model zgodnie z najwyższymi normami i osiągnąć pięciogwiazdkowy rating bezpieczeństwa.

Jedną z cech koncepcji jest możliwość dodatkowego wyposażenia. W ramach akcesoriów oferowane są moduły, które przekształcają pickup w SUV-a z twardym dachem lub w dwudrzwiowy pojazd terenowy z otwartym dachem. Felgi, nagłośnienie, dodatkowe panele i inne funkcjonalne elementy będą dostarczane osobno. Celem tej strategii jest utrzymanie początkowej ceny poniżej 20 000 dolarów z uwzględnieniem federalnych subsydiów. Przyjmowanie zamówień już się rozpoczęło - do rezerwacji wymagany jest depozyt w wysokości 50 USD. Łącznie planuje się produkcję do 150 000 pojazdów rocznie.

Źródło: Carscoops