CD Projekt Red obiecuje lepsze doświadczenia z Cyberpunk 2077 na Nintendo Switch 2 niż na PS4 i Xbox One

Pomimo kontrowersyjnego debiutu Cyberpunk 2077 na konsolach poprzedniej generacji, CD Projekt Red zapewnia, że posiadacze Nintendo Switch 2 otrzymają znacznie lepszą wersję gry. Twórcy twierdzą, że nowy sprzęt Nintendo pozwolił na stworzenie wydajniejszej wersji, niż to było możliwe na PS4 i Xbox One.
Co wiadomo
Przypominamy, że w momencie wydania Cyberpunk 2077 napotkało poważne problemy z wydajnością na PS4 i Xbox One, a dodatek Phantom Liberty wydano tylko na PS5 i Xbox Series. Teraz CD Projekt Red przygotowuje się do wydania na Switch 2 Ultimate Edition, które obejmuje zarówno podstawową grę, jak i dodatek. Inżynier CD Projekt Red, Tim Green, opowiedział Game File o optymalizacji gry na nową konsolę.
Według jego słów, twórcy planują osiągnąć rozdzielczość 1080p w trybie pełnoekranowym oraz w trybie przenośnym z ustawieniem jakości. W trybie przenośnym docelowa rozdzielczość wynosi 720p. Green dodał również, że po podłączeniu do stacji dokującej Switch 2 ma większą moc, ale nawet w trybie przenośnym gra będzie korzystać z technologii Deep Learning Super Sampling (DLSS) od Nvidii.
Porównując wersję na Switch 2 z problematycznymi debiutami na Xbox One i PS4, Tim Green zauważył, że Cyberpunk 2077 otrzymał ogromną ilość aktualizacji i usprawnień od momentu wydania. Przy opracowywaniu Ultimate Edition dla Nintendo Switch 2 studio oparło się na tym już „solidnym fundamencie”.
„Oczywiście, rozwój nie obył się bez trudności, jak w każdym innym procesie deweloperskim, ale starannie dobieraliśmy kompromisy, aby nie zaszkodzić oryginalnej wizji gry” – zapewnił inżynier. „Nie musieliśmy walczyć o każdy megabajt pamięci, a szybkość nośników pomogła rozwiązać wczesne problemy ze strumieniowaniem. Umożliwiło nam to skoncentrowanie się na poprawie innych aspektów, i jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatu”.
Game File wyjaśniło, że ostatni komentarz dotyczył takich problemów na PS4 i Xbox One, jak opóźnione ładowanie tekstur.
Wcześniej oficjalnie ogłoszono wsparcie DLSS na Nintendo Switch 2, a CD Projekt Red poinformowało, że Cyberpunk 2077 będzie pierwszą potwierdzoną grą dla tej konsoli, która wykorzystywać tę technologię. Według przedstawicieli studia w wersji na Switch 2 zastosowana będzie specjalna wersja DLSS, zoptymalizowana pod kątem sprzętu konsoli i jej rdzeni tensorowych. DLSS będzie wykorzystywane we wszystkich czterech trybach pracy: zarówno w stacji dokującej, jak i w trybie przenośnym, a także w wariantach z różnym priorytetem jakości i wydajności. Tak więc, wydaje się, że gracze na Nintendo Switch 2 będą mogli cieszyć się Cyberpunk 2077 bez tych problemów, które dotknęły posiadaczy konsol poprzedniej generacji podczas wydania.
Źródło: GameFile