Finałowy akord The Long Dark: odcinek 5 stanie się "największym w historii" z kinowym rozmachem

Fani surowej postapokaliptycznej historii The Long Dark, przygotujcie się na grand finale. Studio Hinterland oficjalnie ogłosiło, że piąty, finałowy odcinek kampanii fabularnej Wintermute stanie się "największym odcinkiem do tej pory", oferując "dwa do trzech razy więcej treści kinowej i fabularnej" niż poprzedni, czwarty odcinek, i będzie około "trzy do czterech razy większy" pod względem rozmiaru.
Co wiadomo
W obszernym aktualizacji na Steam, założyciel i dyrektor kreatywny Hinterland, Rafael van Lierop, zwrócił się do fanów, zauważając, że zespół "nie będzie dzielić się wieloma szczegółami na temat odcinka do pierwszego zwiastuna", ale będzie on zawierał "sporo systemów, których nie używaliśmy w innych odcinkach".
"Wiemy, że wielu z was – tak jak i my – czekało na zakończenie tej historii przez lata. I kiedy to się stanie, nigdy nie będziemy mogli wrócić do przeszłości. To naprawdę jest w naszych myślach. Odcinek nie może być po prostu dobry; musi być wspaniały", dodał van Lierop.
"Jest wiele wątków fabularnych, które muszą być powiązane między wszystkimi odcinkami, aby zakończyć fabułę Wintermute, a także przygotować grunt dla przyszłości The Long Dark, dlatego musimy odwiedzić kilka różnych miejsc i usłyszeć wielu nowych ludzi", wyjaśnił reżyser.
"Z powodu wymagań fabuły skoncentrowaliśmy się na narracji bardziej niż zwykle, a w wyniku tego struktura misji w piątym odcinku prawdopodobnie będzie bardziej liniowa niż w poprzednich odcinkach".
Na graczy czeka "dużo" nowych lokacji – "wszystko w odcinku jest nowe dla gry i świata, więc będą to miejsca, których nigdy wcześniej nie widzieliście". A ponieważ "ten finałowy odcinek historii pozwoli wam grać zarówno jako Mackenzie, jak i Astrid, zobaczycie także niektóre kluczowe postacie z poprzednich odcinków, więc... jest tu wiele do odkrycia!"
Aktualizacja potwierdziła także zakończenie rozszerzenia Tales from the Far Territory, a zespół testowy bada dalej wizualne ulepszenia, w tym poprawę cieni, mgły, anizotropowej filtracji, zwiększenie zasięgu rysowania, mieszanie krajobrazu, rozmycie w ruchu i wiele więcej, chociaż te poprawki "głównie będą stosowane do mocnych PC lub topowych konsol".
I wreszcie, prawie rok po zaschnięciu na "nieanonsowaną grę o przetrwaniu", która podejrzanie przypominała The Long Dark 2, deweloper Hinterland oficjalnie zaprezentował swój lodowy sequel – Blackfrost: The Long Dark 2, który zadebiutuje w wczesnym dostępie na Steam w 2026 roku. Więc, czeka na fanów The Long Dark jeszcze wiele mroźnych przygód.
Źródło: Steam