Foxconn wprowadzi elektryczny samochód Model C na rynek USA pod inną marką

Autor: Volodymyr Kolominov | 29.04.2025, 08:42
Foxconn wprowadzi elektryczny samochód Model C na rynek USA pod inną marką

Foxconn — ta sama tajwańska firma, która produkuje iPhone’y, — przygotowuje się do wejścia na amerykański rynek pojazdów elektrycznych. Podobnie jak w przypadku Apple, Foxconn zajmie się wyłącznie produkcją samochodów, pozostawiając marketing i sprzedaż swoim partnerom.

Co wiadomo

Niedawno firma ogłosiła przygotowania do wprowadzenia na rynek USA swojego pierwszego modelu — Foxtron Model C. Jednak pod tą nazwą nie będzie on sprzedawany. Foxconn skorzysta z długoletniej praktyki przemysłu motoryzacyjnego — produkcji kontraktowej — i wyprodukuje crossover pod marką jednego ze swoich partnerów, którego nazwa na razie jest trzymana w tajemnicy.

Informację o planach Foxconn potwierdził Jun Seki, były menedżer najwyższego szczebla w Nissanie, który obecnie kieruje działem pojazdów elektrycznych firmy. Jak informuje Automotive News, w nieformalnej rozmowie na wystawie Taipei Mobility Mega Show Seki potwierdził zamiar wprowadzenia Model C poprzez markę zewnętrzną, ale odmówił podania konkretnego klienta, powołując się na politykę poufności.

Warto zauważyć, że Model C jest już sprzedawany na innych rynkach. Na Tajwanie, w ojczyźnie Foxconn, samochód ten znany jest jako Luxgen n7. Jednak biorąc pod uwagę obecną sytuację geopolityczną i bariery handlowe, mało prawdopodobne jest, że Foxconn po prostu zacznie importować Model C z Tajwanu do USA.

Dlatego firma uruchamia własną produkcję na terenie byłej fabryki General Motors w Lordstown, w stanie Ohio. Ta fabryka od końca lat 60. produkowała wiele modeli GM — od Chevrolet Bel Air po Cavalier i Cobalt. Później przedsiębiorstwo zostało sprzedane zbankrutowanej firmie Lordstown Motors, a w 2022 roku przeszło w ręce Foxconn.

Źródło: Autonews