Kropka w historii? Larian wyjaśniła, dlaczego Baldur's Gate 3 nie otrzyma DLC, nazywając to "nudną opcją"

Autor: Vladislav Nuzhnov | 29.04.2025, 09:47
Kropka w historii? Larian wyjaśniła, dlaczego Baldur's Gate 3 nie otrzyma DLC, nazywając to "nudną opcją"

Postawiając epicką kropkę w historii Baldur's Gate 3 z wydaniem obszernej aktualizacji 8 w kwietniu, deweloperzy z Larian Studios oficjalnie pożegnali się ze swoim projektem i teraz skupiają się na przyszłych projektach. Szef studia Sven Vincke podzielił się swoimi przemyśleniami na temat tego, dlaczego zespół ostatecznie zdecydował się zrezygnować z wydania płatnego DLC dla uznanej przez krytyków RPG, nazywając to "nudną" opcją.

Co wiadomo

Po raz pierwszy Vincke mówił o możliwości DLC dla Baldur's Gate 3 jeszcze we wrześniu 2023 roku, około miesiąca po oszałamiającej premierze gry, która zdobyła uznanie zarówno wśród krytyków, jak i graczy. Wtedy zauważył, że rozszerzenie podstawowej gry będzie dla zespołu "bardzo trudne", ale "nie niemożliwe". Niemniej jednak, zaledwie pięć miesięcy później wszystkie nadzieje fanów na DLC zostały rozwiane, kiedy Vincke potwierdził, że studio "będzie się rozwijać dalej", co oznacza brak zarówno DLC, jak i Baldur's Gate 4.

"Nie jesteśmy firmą stworzoną do tworzenia DLC i dodatków," wyjaśnił. "Próbowaliśmy to robić kilka razy. I za każdym razem ponosiliśmy porażkę - to nie jest nasze. Życie jest zbyt krótkie. Nasze ambicje są bardzo duże".

Teraz, w nowym wywiadzie dla GameSpot, Vincke ponownie poruszył temat DLC. Na pytanie, dlaczego Larian ostatecznie zrezygnował z tworzenia dodatków do Baldur's Gate 3, pomimo jej ogromnego sukcesu, odpowiedział wprost:

"Jest nudno, szczerze mówiąc. Próbowaliśmy zajmować się DLC, rozmawialiśmy o tym w odniesieniu do BG3... po prostu nie ma pasji... Mam na myśli, szczęśliwy gracz, szczęśliwy interes, ale dla szczęśliwego gracza potrzebny jest też szczęśliwy deweloper. To, co teraz robimy, sprawia, że deweloperzy są znacznie szczęśliwsi".

"Słyszeliśmy, że to coś, co powinniśmy zrobić, prawda? Masz ogromną grę, olbrzymi hit, i powinieneś robić DLC tam, DLC tu, DLC wszędzie... a pieniądze będą płynąć! I po prostu przytaknęliśmy i powiedzieliśmy: "Tak, zrobimy DLC". A potem, kiedy mieliśmy czas pomyśleć, zrozumieliśmy: "Co robicie?". Postępowe zrozumienie - to nie jest złe, czasami idziesz złym kierunkiem, a potem mówisz: "A niech to", i po prostu zmieniasz kurs".

Co teraz robi Larian po faktycznym zakończeniu pracy nad Baldur's Gate 3 (oprócz naprawy kilku błędów), pozostaje tajemnicą. W swoim wywiadzie dla GameSpot Vincke tylko zauważył, że studio jest teraz "głęboko w okopach" swojego "następnego wielkiego projektu" - "szalono ambitnego" projektu, który całkiem dobrze się formuje. I, oczywiście, to nie jest jedyny projekt, nad którym pracuje Larian, ponieważ Vincke wcześniej potwierdził, że przygotowywany jest także drugi projekt. Przyznał, że to "nie jest najłatwiejsza rzecz na świecie, ponieważ tworzymy bardzo złożone gry, z dużą ilością kombinacji i swobodą działań dla graczy".

Źródło: GameSpot