BMW X3 połączył silnik diesla z miękkim hybrydą
W Australii pojawiła się unikalna wersja nowego BMW X3 (G45) — z sześciocylindrowym silnikiem diesla i 48-woltowym systemem hybrydowym (Mild Hybrid). W innych krajach takie połączenie na razie nie jest dostępne.
Co wiadomo
Gdy czwarte pokolenie X3 zadebiutowało w ubiegłym roku, model oferowany był z różnymi zespołami napędowymi w zależności od rynku: 2,0-litrowy silnik benzynowy turbo B48, 3,0-litrowy sześciocylindrowy silnik B58, hybryda plug-in 30e oraz 2,0-litrowy silnik diesla B47 — wszystkie z technologią 48-woltowej „miękkiej” hybrydy. Australijczykom początkowo były dostępne wszystkie wersje, z wyjątkiem diesla z silnikiem czterocylindrowym. Ale teraz dołączono do nich jeszcze jedną mocną modyfikację.
Nowa wersja nazywa się X3 40d xDrive i jest wyposażona w sześciocylindrowy silnik diesla połączony z systemem MHEV. Ten silnik rozwija 210 kW (285 KM) i 670 Nm — o 15 kW i 50 Nm więcej niż w poprzednim X3 30d. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,4 sekundy, co czyni X3 40d szybszym od benzynowych X3 20 xDrive i hybrydy 30e, ale nieco wolniejszym niż X3 M50 xDrive (4,6 sekundy). Pod względem momentu obrotowego diesel przewyższa pozostałe wersje.
Nowość zajęła drugie miejsce pod względem ceny w australijskiej ofercie:
- X3 20 xDrive — AUD 86 100
- X3 30e xDrive — AUD 104 100
- X3 40d xDrive — AUD 108 900
- X3 M50 xDrive — AUD 128 900
Nowa modyfikacja ma domyślnie pakiet M Sport, w tym 20-calowe felgi, pakiet Comfort, adaptacyjne zawieszenie, panoramiczny dach, adaptacyjne reflektory LED, hamulce M z niebieskimi zaciskami oraz interfejs systemu BMW Operating System 9 z zakrzywionym podwójnym wyświetlaczem (14,9 + 12,3 cala), bezprzewodowe CarPlay i Android Auto, ładowanie bezprzewodowe i wiele więcej.
Źródło: Autoevolution