Krew bryzga jak trzeba, DualSense ożywa, a błędów staje się mniej: obszerna łatka dla PC-wersji The Last of Us Part 2 Remastered już tu jest

Twórcy z Naughty Dog i Iron Galaxy nie tracą czasu i kontynuują poprawę PC-wersji The Last of Us Part 2 Remastered. Świeża aktualizacja pod numerem jest już dostępna do pobrania i przynosi ze sobą wiele ważnych poprawek dotyczących różnych aspektów gry. Twórcy podkreślają, że większość zmian została wprowadzona na podstawie opinii samych graczy.
Co wiadomo
Jednym z najbardziej zauważalnych nowości było przywrócenie prawidłowego działania dynamicznego efektu kropli krwi, który wcześniej nieprawidłowo wyświetlał się przy trafieniach w części ciała wrogów lub przy użyciu ataku wręcz. Ponadto, aktualizacja w końcu włącza wsparcie dla adaptacyjnych spustów na kontrolerze DualSense przy jego użyciu przez Steam Input. Ogólna czułość i funkcjonalność DualSense przy podłączeniu przez Steam Input również zostały poprawione.
Oprócz znaczących zmian, łatka zawiera wiele drobniejszych poprawek. Wśród nich znajduje się usunięcie wizualnego błędu w interfejsie Steam, przez który gracze w trybie No Return wyświetlali się na liście znajomych Steam jako tacy, którzy znajdują się w głównym menu gry. Został również rozwiązany problem z pikselizacją oświetlenia w ciemnych podwodnych sekcjach, który występował przy określonych ustawieniach.
Przypomnijmy, The Last of Us Part 2 Remastered zadebiutowała na PC na początku kwietnia. Gra zawiera całą zawartość, która była dostępna w wersji Remastered dla PS5, w tym tryb No Return, a także szereg ekskluzywnych funkcji dla PC, takich jak wsparcie dla ultra-szerokich monitorów.
Aktualizacja The Last of Us Part 2 Remastered PC 1.3.10430.0406 – pełna lista zmian:
- Przywrócono wyświetlanie dynamicznego efektu kropli krwi na częściach ciała przy strzałach lub ranach w walce wręcz.
- Naprawiono błąd, przez który efekt rozpryskiwania krwi na ekranie mógł na krótko znikać przy szybkim ruchu kamery lub unikach, gdy było włączone skalowanie.
- Rozwiązano problem z wypadaniem gry, który występował u niektórych graczy przy szybkim obrocie po zakończeniu interaktywnej akcji.
- Naprawiono błąd, który mógł prowadzić do spadku czułości i utraty funkcjonalności kontrolerów PlayStation DualSense z czasem przy użyciu Steam Input.
- Aktywowano funkcjonalność adaptacyjnych spustów przy użyciu kontrolera PlayStation DualSense z włączonym Steam Input.
- Usunięto błąd, który powodował hałas i migotanie podczas obracania kamery podczas celowania przez celownik optyczny karabinu z włączonym skalowaniem.
- Naprawiono błąd, przez który w statusie Steam wyświetlało się "W głównym menu" podczas gry w trybie "Brak powrotu".
- Naprawiono błąd, który prowadził do pojawiania się "duchów" przy użyciu FSR Frame Generation z rozdzielczością ekranu niższą niż natywna.
- Naprawiono wizualny błąd, przez który oświetlenie w ciemnych podwodnych sekcjach wyglądało na pikselizowane przy jednoczesnym włączeniu skalowania i rozmycia w ruchu.
- Naprawiono rzadki błąd, przez który niektórzy gracze mogli wypadać poza świat gry podczas jazdy konnej po Seattle.
- Wprowadzono różne poprawki wizualne związane z animacją i oświetleniem w szerokoformatowych cutscenach.
- Wprowadzono różne poprawki, które poprawiają stabilność gry i eliminują przyczyny wypadków.
A więcej na temat The Last of Us Part II Remastered możesz przeczytać w naszej recenzji pod tym linkiem.
Źródło: Steam