Hyundai uprościła ładowanie samochodów elektrycznych w USA
Hyundai ogłosił dwie niewielkie aktualizacje oprogramowania, które znacznie uproszczą podróże samochodami elektrycznymi po USA. Teraz aplikacja mobilna MyHyundai z połączoną usługą Bluelink wspiera integrację z czterema głównymi sieciami ładowania w kraju: Tesla Supercharger, ChargePoint, EVgo i Ionna.
Co wiadomo
Oznacza to, że nie trzeba już używać oddzielnych aplikacji dla każdej sieci — wystarczy jedno MyHyundai. Choć jeśli ktoś woli, nadal można korzystać z tradycyjnego terminala z płatnością kartą — pod warunkiem, że działa.
Modele Ioniq 5 i Ioniq 9 z rocznika 2025 są teraz fabrycznie wyposażone w złącze NACS (North American Charging Standard) zaprojektowane przez Teslę i mają dostęp do tysięcy Superchargerów w całym kraju. Wcześniejsze samochody elektryczne Hyundai również uzyskały dostęp do tej sieci — za pośrednictwem adaptera NACS-to-CCS.
Dzięki aplikacji teraz można:
- znajdować stacje ładowania tych sieci;
- planować dla nich trasę;
- rozpoczynać sesję ładowania i śledzić jej przebieg;
- zapisować karty bankowe do płatności;
- przekazywać trasę z ładowaniami bezpośrednio do nawigacji samochodu.
Aplikacja MyHyundai. Ilustracja:?Hyundai
Kolejną ważną funkcją jest Plug Charge, analogiczna do technologii Tesli. Wszystko, co trzeba — to po prostu podłączyć kabel, a system sam rozpozna samochód, zainicjuje ładowanie i dokona płatności. Zdecydowanie ułatwia to proces, zwłaszcza na długich trasach.
Ważne:
- Na chwilę obecną Plug Charge działa tylko na stacjach Tesla, ChargePoint i Ionna.
- EVgo nie obsługuje jeszcze tej funkcji.
Aktualizacje obejmują tylko linię Ioniq. Model Kona Electric na razie nie otrzymał nowych funkcji, ale Hyundai obiecuje, że naprawi tę sytuację później.
Źródło: Hyundai