Polestar wprowadza certyfikaty stanu akumulatora dla używanych elektryków. Co to jest?

Firma Polestar, należąca do Geely Holding i Volvo Cars, zaprezentowała certyfikaty stanu akumulatora (state-of-health, SOH) dla używanych samochodów Polestar 2. Te dokumenty dadzą kupującym wyraźne pojęcie o stanie akumulatora, jego pozostałej pojemności i oczekiwanym czasie życia.
Co wiadomo
Certyfikaty SOH staną się częścią rozszerzonego programu certyfikacji w ramach inicjatywy Polestar Pre-owned. W ramach programu każdy samochód używany przed ponowną sprzedażą przechodzi kontrolę techniczną według 112 punktów w oficjalnych centrach serwisowych. Oprócz informacji o stanie akumulatora, kupujący otrzymają potwierdzone dane o przebiegu, historii serwisowej i posiadania.
Oprócz tego używane Polestar 2 otrzymają:
- 24-miesięczną gwarancję na samochód
- gwarancję na akumulator, obowiązującą do zakończenia 8 lat od daty produkcji lub osiągnięcia przebiegu 160 000 km — w zależności od tego, co nastąpi wcześniej
Firma podkreśla: jeśli w ciągu pierwszych ośmiu lat pozostała pojemność akumulatora spadnie poniżej 70%, akumulator zostanie wymieniony bezpłatnie.
Oprócz wszystkiego, co powyżej, wszystkie certyfikowane Polestar 2 będą nadal otrzymywać aktualizacje oprogramowania przez powietrze (OTA). Takie aktualizacje czasami nawet pozwalają zwiększyć zasięg dzięki optymalizacji algorytmów zarządzania akumulatorem.

Używany Polestar 2. Zdjęcie: Polestar
Polestar staje się jedną z pierwszych marek oferujących oficjalne dokumenty dotyczące stanu akumulatora dla używanych samochodów. Wcześniej firmy Volvo i AVL już zapowiedziały plany wprowadzenia tzw. „paszportów akumulatora”, zawierających informacje o pochodzeniu materiałów, śladzie węglowym i losie przetworzonych komponentów. Jednak te środki staną się obowiązkowe w UE dopiero od lutego 2027 roku.
Tymczasem inicjatywa Polestar służy jako przykład proaktywnego podejścia do przejrzystości i zapewnienia gwarancji dla kupujących już teraz.
Źródło: Polestar