Były deweloper Rockstar uważa, że szczegółowość GTA 6 usprawiedliwia każdą cenę, jaką ustali studio
Po premierze drugiego zwiastuna GTA 6 fala ekscytacji nie ustaje — i to nie tylko wśród fanów. Były animator Rockstar, Mike York, który pracował nad GTA 5 i Red Dead Redemption 2, jest przekonany: poziom grafiki i dbałość o szczegóły w nowej grze są tak niezwykłe, że każda cena będzie usprawiedliwiona.
Co wiadomo
W swoim wideoanalityce Mike York zwrócił uwagę na znaczący skok w jakości oświetlenia między pierwszym a drugim zwiastunem GTA 6. Jego zdaniem, Rockstar prawdopodobnie znaleźć nową metodę renderowania światła i odbić, co dosłownie „odwróciło” proces produkcji i mogło być jedną z przyczyn przesunięcia premiery na maj 2026 roku. „Czasami podczas pracy nad grą znajdujesz rozwiązanie, które zmienia wszystko. Tutaj, wydaje się, że tak było z oświetleniem,” — tłumaczy York.
Były deweloper podkreśla: żadna inna gra nie może pochwalić się taką realistycznością, szczegółowością i dopracowanym światem jak GTA 6. „Jeśli Mario Kart sprzedaje się za 90 dolarów, to GTA 6, z jej rozmachami i technologiami, z pewnością jest warta każdej ceny,” uważa York. Wzywa graczy, aby nie narzekali na możliwie wysoką cenę gry, ponieważ Rockstar inwestuje w projekt rekordowe zasoby i czas.
Zwiastun, który został całkowicie nagrany na podstawowej PS5, już zaskoczył nawet sceptyków: w sieci aktywnie omawia się nie tylko kinową jakość obrazu, ale także sugestie dotyczące rozgrywki, nowe animacje i fizykę postaci, które wcześniej były niedostępne dla serii. Analitycy prognozują, że cena GTA 6 może sięgnąć 80 dolarów lub nawet 100 dolarów, jednak większość ekspertów zgadza się — dla takiego poziomu jakości jest to całkowicie uzasadnione.
Źródło: York Street