delta4x4 i X-raid pokazali Mini Countryman z rajdowym tuningiem w stylu Dakar

Firma delta4x4 we współpracy z rajdową ekipą X-raid zaprezentowała mocno zmienionego Mini Countryman z wyraźnym nawiązaniem do samochodów do rajdu Dakar. Koncept łączy terenowy potencjał z codzienną praktycznością, wychodząc poza zwykłego crossovera.
Co wiadomo
Główną techniczną cechą projektu jest oryginalna rama X-raid. Umożliwiła ona zwiększenie prześwitu o 50 mm. Dodatkowo poszerzona o 10 mm z każdej strony, aby pomieścić w nadkolach masywne 18-calowe koła Hanma z terenowymi oponami Loder AT #1 w rozmiarze 255/55 R18. W poprzednich projektach delta4x4 używano 17-calowych obręczy i opon 235/60 R17. Nowa konfiguracja zapewnia lepszą przejezdność na piasku, żwirze i w błocie, obiecując zachowanie stabilności na asfalcie.
Countryman otrzymał także aluminiową platformę ładunkową na dachu, zdolną pomieścić 80 kg użytecznego obciążenia. Mogą to być kanistry, traki, łopata i inne wyposażenie. Z przodu zamontowana jest stalowa osłona i cztery 90-watowe reflektory LED PIAA. Z boku — wzmocnione aluminiowe progi, które chronią nadwozie przy kontakcie z kamieniami lub głębokimi koleinami.
Taki agresywny styl nie jest nowy dla delta4x4: wcześniej atelier stworzyło Ferrari Purosangue Fuoristrada z podniesionym zawieszeniem o 40 mm, oponami terenowymi i osłoną podwozia.
Na razie Countryman z tuningiem w stylu Dakar został stworzony w jedynym egzemplarzu, ale w przypadku zainteresowania może zostać wydana ograniczona seria. Co więcej, modyfikacje będą pasować do wszystkich wersji modelu — z silnikiem diesla i benzynowym, a także z napędem hybrydowym plug-in. Koszt ulepszeń szacowany jest na pięciocyfrową kwotę w euro, w zależności od zestawu opcji.
Źródło: Motor1