Akcja Blades of Fire, w której samodzielnie tworzysz różnorodną broń, otrzyma wersję demo na prośbę graczy

Autor: Vladislav Nuzhnov | 13.05.2025, 09:50

Blades of Fire, gra akcji studia MercurySteam, przygotowuje się do premiery na PS5, Xbox Series X|S i PC 22 maja 2025 roku. Gra już zdążyła przyciągnąć uwagę dzięki głębokiemu systemowi tworzenia broni, taktycznej walce oraz interesującemu światu, który łączy średniowieczną atmosferę z mrocznym fantasy. A gracze proszą o demo, które w końcu będzie dostępne.

Co wiadomo

Twórcy usłyszeli prośby graczy i ogłosili, że już przygotowują wersję demo Blades of Fire dla wszystkich platform, która ma być wydana wkrótce. Prawdopodobnie może się to zdarzyć już w tym tygodniu, ponieważ do premiery pozostało mniej niż 10 dni.

Główny nacisk w Blades of Fire kładziony jest na unikalny system tworzenia broni. Gracze mogą tworzyć własne miecze, młoty i inne rodzaje broni, łącząc siedem różnych typów oraz ponad 30 unikalnych zwojów kuźniczych. Każda broń ma mnóstwo ustawień - długość ostrza, kształt ostrza, materiały - które wpływają na jej wagę, wytrzymałość i ostrość. Proces tworzenia odbywa się w formie mini-gry, w której trzeba dokładnie i w odpowiednim czasie uderzać młotem w metal, aby stworzyć idealne narzędzie walki.

System walki wymaga od gracza taktycznego podejścia: ważne jest, aby wybierać odpowiedni typ ataku - cięcie, uderzenia kłujące czy siłę uderzenia - i celować w konkretne części ciała wroga. Na przykład w walce z pierwszym bossem - trollem - gracz może odciąć mu rękę, pozbawiając go potężnej broni, lub nawet odciąć twarz, czyniąc wroga ślepym i bezbronnym.

System wytrzymałości również różni się tutaj od większości gier typu Souls. Blokowanie ataków nie tylko chroni, ale również regeneruje wytrzymałość gracza, co zachęca do aktywnej obrony i parowania. Jednocześnie wrogowie także mają swoją wytrzymałość, a odpowiednie wykorzystanie bloków, unikania i parowania pozwala ich wyczerpać i zadać potężny cios.

Źródło:?@Blades_of_Fire