Ale zwrot akcji: Viber zrywa biznes z Facebook
Firma Rakuten Viber ogłosiła dzisiaj partnerstwo luki z Facebookiem
Co jest znane
Podczas protestów w Stanach Zjednoczonych sześć organizacji, w tym Liga Przeciwko Zniesławieniu i Narodowe Stowarzyszenie na rzecz Postępu Kolorowych Ludzi, wezwało reklamodawców do zaprzestania kosztów reklamy na Facebooku. Według nich firma nie jest w stanie chronić użytkowników przed rozprzestrzenianiem się rasistowskich haseł w sieci społecznościowej.
Viber uważa, że ten problem jest ostatnim słomą dla wielu przypadków wycieku danych, w tym skandalu z Cambridge Analytica. Dlatego aplikacja do obsługi wiadomości obsługuje ruch #StopHateForProfit i przerywa wszystkie połączenia biznesowe z Facebookiem.
«Facebook nadal słabo ocenia swoją rolę w dzisiejszym świecie. Od niewłaściwego wykorzystania danych osobowych i braku jakiejkolwiek ochrony po niemożność podjęcia niezbędnych środków w celu ochrony społeczeństwa przed nienawistną retoryką. Facebook przekroczył granicę.» - Jamel Agaua, CEO Viber
Na początku lipca firma usunie rozszerzenia Facebook Connect, Facebook SDK i GIPHY ze swojej platformy. Ponadto Viber natychmiast zatrzymuje wszystkie koszty reklamy w sieci społecznościowej.