RPG-wieczór, gdzie wymiana głupich pomysłów jest ważną częścią procesu twórczego: jakie podejście mieli twórcy Expedition 33 i dlaczego to zadziałało

W świecie, gdzie tworzenie gier często kojarzy się z milionowymi budżetami i ogromnymi korporacjami, historia Sandfall Studios, twórców Clair Obscur: Expedition 33, brzmi jak prawdziwa bajka. Znane jest to, że wiodącego scenarzystę studio znalazło dzięki przypadkowemu przesłuchaniu dla aktorów głosowych na Reddit. A teraz dyrektor Guillaume Broch twierdzi, że to w zasadzie historia powstania całego studia.
Co wiadomo
"W zasadzie cała historia Sunfall to jak RPG-wieczór, gdzie po prostu wysyłam list do kogoś, a ta osoba natychmiast mówi: "Dobrze, pracujmy razem", opowiada Broch w wywiadzie.
Niektórych członków zespołu Sandfall znaleziono przez ArtStation, innych – wśród twórców mało znanych gier indie. Efektem jest gwiazdorska ekipa z niemal trzech dziesiątek głównych twórców, którzy stworzyli najwyżej ocenianą grę 2025 roku (jak dotąd) i otrzymali nawet uznanie od prezydenta Francji.
"To naprawdę zespół, który zebrał się w bardzo przypadkowy sposób, ale w jakiś sposób synergia zadziałała, dodaje Broch. – To nasz pierwszy projekt, a tak naprawdę wielu z zespołu jest bardzo, bardzo młodych. Dla wielu z nas to pierwsza gra, którą wydajemy. To prawdziwy cud, że mieliśmy szczęście mieć tak wspaniały zespół za pierwszym razem, szczerze powiedziawszy".
Mała ekipa może być ogromnym plusem dla niektórych aspektów tworzenia gier, zwłaszcza w kwestii komunikacji i wzajemnego zrozumienia. Broch mówi, że regularna i otwarta wymiana nawet, wydawałoby się, "głupich" pomysłów była ważną częścią procesu twórczego Sandfall.
"Nasz najlepszy sposób na tworzenie świetnej zawartości to po prostu myślenie o głupich pomysłach, mówi. – I mamy ich mnóstwo. Każdego luncha po prostu wyobrażamy sobie głupie rzeczy, które nie mają sensu i są bardzo bezsensowne, a rzecz w tym, że nie mamy żadnych bardzo dużych korporacyjnych spotkań z kontrolą i tym podobne, więc bardzo często to po prostu: spróbuj czegoś".
"Jeśli ktoś, kto ma ten pomysł, po prostu spróbuje coś, i to jest zabawne, mówi: "Hej, Guillaume, chodź tutaj, zobacz to". A ja mówię: "O, to zabawne", a potem po prostu wbudowujemy to w grę, a jeśli potrzebne jest więcej przeróbek, poprawiamy to trochę więcej. Ale ogólnie, jesteśmy super otwarci na pomysły każdego. Myślę, że to nasza główna siła, że zostawiamy wystarczająco dużo kreatywności dla każdego, aby mógł po prostu włożyć swoją duszę w grę. Ale także twórcza wizja sama w sobie jest bardzo, bardzo jasna. Wiemy, dokąd chcemy iść".
A więcej o Clair Obscur: Expedition 33 możesz przeczytać w naszym artykule pod tym linkiem.
Źródło: Pirate Software