Fenomenalne powroty: Star Wars Battlefront 2 znów na szczycie popularności po finale Andora
Po zakończeniu drugiego sezonu "Andora" stało się oczywiste: fani Star Wars pragną więcej. Tysiące graczy na całym świecie rzuciły się do starej, ale ukochanej gry, a liczba graczy Star Wars Battlefront 2 (2017) znów gwałtownie rośnie. Historia Cassiana Andora, która zakończyła się w drugim sezonie prequela Rogue One na Disney+, przez wielu uważana jest nie tylko za jedno z najlepszych dzieł w uniwersum Star Wars, ale także za jedno z najlepszych telewizyjnych dzieł w ogóle.
Co wiadomo
Właśnie dlatego widzowie aktywnie poszukują nowej zawartości związanej z Star Wars, aby podtrzymać iskrę powstania. Jednym z takich sposobów stały się gry wideo. Wydanie EA z 2017 roku, Star Wars Battlefront 2, przeżywa niespodziewany wzrost popularności po finale serialu. Z każdym dniem do gry dołącza coraz więcej graczy, osiągając niemal rekordowe wyniki w Steam.
Battlefront 2 (nie mylić z grą o tej samej nazwie z 2005 roku) stopniowo zwiększało swoją publiczność od czasu wydania drugiego sezonu "Andora" na Disney+. Teraz, na maj 2025 roku, gra EA odnotowała największą liczbę jednoczesnych graczy od stycznia 2021 roku.
Prawie 8 000 graczy jednocześnie brało udział w bitwach tej, już ośmioletniej gry (i to tylko na PC). To drugi co do wielkości wzrost liczby graczy, jaki gra kiedykolwiek widziała. Przynajmniej chodzi o Steam. Warto pamiętać, że gra początkowo ukazała się na własnej platformie EA – Origin, a port do Steam pojawił się dopiero po latach. Oznacza to, że dane Steam nie uwzględniały całej bazy graczy na PC w momencie uruchomienia, która, niewątpliwie, była znacznie większa od tej, którą widzimy teraz.
Co więcej, Battlefront 2 również wzrosła w rankingach Xbox, stając się 22. najpopularniejszą grą na platformie, wyprzedzając takie tytuły, jak Halo, Destiny i Forza. To niezwykły wzrost aktywności, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że aktualizacji od EA nie było już przez pięć lat.
W ciągu miesiąca po swoim wydaniu w listopadzie 2017 roku, Battlefront 2 sprzedała się w dziewięciu milionach kopii. Jednak to okazało się niewystarczające dla wydawcy, ponieważ EA ogłosiła grę porażką, nie osiągając celu sprzedaży 10 milionów kopii w tym samym okresie.
Na starcie gra była otoczona skandalami z powodu swojego wewnętrznego systemu ekonomicznego i zależności od loot boxów dla postępu postaci.
Ostatecznie wszystkie mikrotransakcje zostały zamrożone, a deweloperzy kontynuowali pracę nad nową bezpłatną zawartością. Teraz, po tylu latach, kiedy gra znajduje się w znacznie lepszym stanie, przyciąga tysiące graczy, aby mogli cieszyć się trybem wieloosobowym Star Wars w, być może, najlepszy sposób, dostępny dzisiaj.
Źródło: SteamDB