Byli deweloperzy Bungie powiedzieli, że kierownictwo studia jest zafascynowane pieniędzmi i myślało o wprowadzeniu subskrypcji na dostęp do Destiny 2

Firma Bungie, znana z Marathon i Destiny 2, ponownie znalazła się w centrum uwagi — tym razem z powodu świeżych dochodzeń dotyczących wewnętrznej kultury i zbyt agresywnej monetyzacji gier. Byli pracownicy opowiadają o toksycznej atmosferze, lekceważeniu graczy i dziwnych decyzjach kierownictwa. Ale to nie wszystko.
Co wiadomo
Niedawno dziennikarz Destin opublikował film, w którym byli pracownicy Bungie oskarżają studio o tworzenie toksycznego środowiska pracy, upokarzanie, niewłaściwą pracę działu HR oraz nieudolne zarządzanie ze strony kierownictwa.
W tych historiach mowa jest o tym, że kierownictwo próbowało wprowadzić płatną subskrypcję dla Destiny 2, ale ten pomysł odrzucił zespół deweloperów. Podobne plotki pojawiały się już w 2022 roku.
Destiny 2 początkowo ukazała się jako płatna gra, ale później przekształciła się w projekt free-to-play z płatnymi DLC i mikrotransakcjami, które zapewniają stabilny przychód studio. Byli pracownicy twierdzą, że kierownictwo Bungie było zafascynowane monetyzacją gry za wszelką cenę.
Jednym z przykładów jest historia o tym, jak kierownictwo martwiło się, że zbroja z wydarzenia Trials of Osiris będzie „zbyt atrakcyjna”, co ich zdaniem mogło obniżyć sprzedaż kosmetyków w sklepie Eververse.
Były pracownik również powiedział, że zespół był surowo „zbesztany” za niewystarczający poziom monetyzacji, podczas gdy interesy graczy i społeczności często pozostawały na drugim planie. „Wszystko, co się dzieje z Bungie, jest spowodowane chciwością” — powiedział jeden z byłych pracowników.
Źródło: Destin