Crossover Xiaomi YU7 oficjalnie zaprezentowany: do 690 KM i zasięg do 835 km

Autor: Volodymyr Kolominov | 23.05.2025, 09:35
Crossover Xiaomi YU7 oficjalnie zaprezentowany: do 690 KM i zasięg do 835 km

Po ogłoszeniu w zeszłym roku, Xiaomi oficjalnie?zaprezentowało?swój drugi seryjny model samochodu elektrycznego i pierwszy SUV — YU7. Model ten jest kontynuacją udanego sedana SU7, który w ciągu 14 miesięcy sprzedał się w liczbie 258 tysięcy sztuk. Tylko w kwietniu firma dostarczyła 28 tysięcy takich samochodów.

Co wiadomo

YU7 to wysokowydajny elektryczny SUV z naciskiem na aerodynamikę i luksusowy komfort. Otrzymał charakterystyczny „rekini” przód z reflektorami w kształcie rozlanych kropli wody i największą wśród seryjnych modeli jednolitą aluminiową maskę. Jak mówi Xiaomi, nadwozie zostało zaprojektowane z szczególną uwagą dla strumieni powietrza: w konstrukcji przewidziano dziesiątki kanałów wentylacyjnych, aktywne żaluzje i zoptymalizowane felgi. To wszystko pozwoliło osiągnąć znakomity współczynnik oporu powietrza — 0,245.

Pod względem wymiarów YU7 jest zbliżony do Tesla Model X: długość nadwozia wynosi prawie 5 metrów, a rozstaw osi osiąga 3 metry. Jednak wykończenie wnętrza jest zupełnie inne. Wnętrze zostało zaprojektowane w minimalistycznym stylu z dwoma ekranami: centralnym 16,1-calowym oraz panoramicznym wyświetlaczem o szerokości 43,3 cala u podstawy przedniej szyby. Ostatni może pełnić funkcję prędkościomierza, nawigacji lub monitora dla pasażera.

Przednie siedzenia są pokryte skórą Nappa i oferują funkcję masażu, a tylne są regulowane pod kątem i mają indywidualną kontrolę klimatu. Pojemność bagażnika wynosi 678 litrów, którą można zwiększyć do 1758 litrów po złożeniu siedzeń. Jest także bagażnik o pojemności 141 litrów z przodu.

Wśród innych cech znajdują się wpuszczone klamki, panoramiczny szklany dach oraz dwa spoilery. Na start sprzedaży będą dostępne trzy kolory nadwozia:?"Emerald Green", "Titanium Silver" i "Lava Orange".

Wersje i cechy

YU7 (podstawowa):

  • Jedno silnik: 320 KM (235 kW), 528 N·m
  • 0–100 km/h w 5,9 s, maks. prędkość — 240 km/h
  • Bateria: 96,3 kW·h, zasięg (CLTC) — 835 km

YU7 Pro:

  • Dwa silniki, napęd na wszystkie koła: 496 KM (365 kW), 690 N·m
  • 0–100 km/h w 4,3 s
  • Zasięg — 760 km

YU7 Max:

  • Dwa silniki, napęd na wszystkie koła: 690 KM (508 kW), 866 N·m
  • 0–100 km/h w 3,2 s, maks. prędkość — 253 km/h
  • Bateria: 101,7 kW·h, zasięg — 770 km

Szybkie ładowanie pozwala na uzupełnienie do 80% pojemności baterii w zaledwie 12 minut, a w ciągu 15 minut można uzyskać zasięg do 620 km.

Zawieszenie w Xiaomi YU7 jest pneumatyczne, z możliwością zmiany prześwitu do 222 mm. W wyposażeniu znajdują się adaptacyjne amortyzatory i system hamulcowy z zaciskami Brembo. Bezpieczeństwo i funkcje częściowo zautomatyzowanej jazdy zapewnia lidar na dachu, radary, kamery HD i czujniki ultradźwiękowe.

Ceny Xiaomi nie zostały na razie ujawnione, ale założyciel firmy Lei Jun wcześniej zdementował plotki o cenie początkowej wynoszącej 200 000 juanów. Według niego, biorąc pod uwagę poziom wyposażenia, YU7 powinien być droższy o 60–70 tysięcy juanów (około 8 300 - 9 700 dolarów) od Tesla Model Y, której minimalna cena w Chinach wynosi 263 500 juanów (około 36 600 dolarów). Ostateczną cenę mają ogłosić w lipcu.

Źródło: Xiaomi