Projektanci Skody przemyśleli model Favorit z końca lat 80. w nowoczesnym stylu

Skoda Auto zaprezentowała nowoczesną interpretację hatchbacka Skoda Favorit. Gdyby został wydany teraz, byłby całkowicie elektrycznym crossoverem z akumulatorami pod podłogą.
Co wiadomo
Hatchback Skoda Favorit został zaprezentowany w 1987 roku. Pomimo że został zaprojektowany w warunkach ograniczeń Bloku Wschodniego, udało mu się konkurować z zachodnimi samochodami pod względem użyteczności i właściwości jezdnych. Był wyposażony w 1,3-litrowy, czterocylindrowy silnik o mocy od 40 do 50 kW (od 54 do 68 KM) w różnych wersjach. A jego projekt został opracowany przez legendarną pracownię Bertone. Oprócz hatchbacka, Skoda produkowała również kombi Forman. Model przeszedł kilka aktualizacji i w 1994 roku zakończył swoje istnienie, ustępując miejsca Felicii.
Nowoczesną wersję Skody Favorit stworzył projektant Ljudmil Slavov. Za finalną wizualizację projektu odpowiadał David Stingl. Slavov przemyślał model zgodnie z firmowym stylem Skoda Modern Solid, spędzając około 120 godzin osobistego czasu. Jednak świadomie zrezygnował z niektórych charakterystycznych elementów współczesnych Skód, w tym przedniej części Tech-Deck Face. Projektant wyjaśnił tę decyzję tym, że oryginalny Favorit był i tak bardzo minimalistyczny, a dodatkowe zmiany zaszkodziłyby spójności kompozycji.

Koncept wyścigowej wersji nowoczesnej Skody Favorit. Ilustracja: Ljudmil Slavov (Ljudmil Slavov) / Skoda
Oprócz wersji “cywilnej”, Ljudmil Slavov stworzył także koncept wyścigowy, inspirowany rajdowym dziedzictwem Favorita. Różni się on wystającymi zderzakami z miękkiego w dotyku materiału, które wprowadził na pewnym etapie opracowania, aby nawiązać do plastikowych zderzaków oryginalnego Favorita.
Źródło: Skoda