Port Rotterdam uruchomił elektryczny statek na podwodnych skrzydłach

Całkowicie elektryczny patrolowiec na podwodnych skrzydłach Zarządu Portu Rotterdam został niedawno zwodowany. Statek jest częścią pilotażowego projektu odnowienia floty tego?wydziału.
Czego się dowiedzieliśmy
Nowy patrolowiec na podwodnych skrzydłach Artemis EF-12 Workboat można zobaczyć na wodach rzeki Niewa-Maasa (Nieuwe Maas). Statek otrzymał nazwę RPA ZERO, co odnosi się do jego zdolności do pracy z zerowymi emisjami. Przy przyspieszeniu kadłub statku na podwodnych skrzydłach unosi się nad wodą, zmniejszając opór i wpływ fal.
W ciągu następnych 12 lat statki Zarządu Portu Rotterdam osiągną koniec swojego technicznego okresu eksploatacji. Zarząd Portu Rotterdam wykorzystuje tę okazję do odnowienia całej floty, zwiększenia odporności, standaryzacji i uproszczenia procesów utrzymania. Ten pilotażowy projekt oceni przydatność statków na podwodnych skrzydłach do potrzeb zarządu. Kluczowym wymogiem jest to, że muszą być gotowe do działania 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.
Projekt pilotażowy?potrwa?do listopada 2025 roku. W najbliższych miesiącach przeprowadzone zostaną testy mające na celu ocenę zastosowań, możliwości i ryzyk związanych z okrętami na podwodnych skrzydłach w składzie floty. Zespół programu odnowienia i odporności floty wraz z załogą oceni?zachowanie podczas ruchu, niezawodność, zalety i problemy z zasilaniem i ładowaniem, a także przydatność statku do zadań wydziału kapitana portu.
W ramach pilotażowego projektu Zarząd Portu Rotterdam wynajmuje statek od producenta — Artemis Technologies.
Źródło: Portofrotterdam