Elden Ring Nightreign pokazała doskonały wynik startowy, ale otrzymuje mieszane opinie — czy eksperyment FromSoftware się udał?

Wydanie Elden Ring Nightreign miało miejsce — eksperymentalnej gry od słynnego japońskiego studia FromSoftware, autora Dark Souls, Bloodborne, Sekiro: Shadows Die Twice, Armored Core oraz oryginalnego Elden Ring, która jest najwięcej nagradzaną grą w historii branży.
Nowość jest już dostępna na PC, PlayStation i Xbox, a publiczność miała możliwość wyrobienia sobie własnej opinii o grze i, sądząc po recenzjach, była ona mieszana.
Co wiadomo
W Steam gra zgromadziła 313 593 graczy jednocześnie, co jest doskonałym wynikiem jak na dzień roboczy. Taki zainteresowanie jest całkowicie uzasadnione, ponieważ wszystkie gry FromSoftware zawsze charakteryzują się najwyższą jakością.
Pierwsze opinie o Nightreign były jednak mieszane. Tylko 67% graczy jest zadowolonych z gry, co jest najgorszym wynikiem wśród wszystkich pełnoprawnych premier FromSoftware w Steam. Poniżej Elden Ring Nightreign znalazło się tylko jednego z DLC do Dark Souls 3 — Ashes of Ariandel. Ma to logiczne wyjaśnienie, ponieważ gra trudniej wpisuje się w koncepcję znanych projektów z gatunku souls-like, a jako gra kooperacyjna nie jest typowa, ponieważ w Elden Ring Nightreign nie ma ani czatu głosowego, ani crossplaya, a liczba graczy ograniczona jest do trzech osób, dodatkowo nie ma trybu dla dwóch. Ale w obronie FromSoftware zauważamy, że od początku określili grę jako eksperymentalną, więc wymyka się ona wielu kanonom.
Dla tych, którzy nie są na bieżąco
Elden Ring: Nightreign — to gra przeznaczona dla jednego lub trzech graczy. Jej wydarzenia rozgrywają się w alternatywnej wersji Międzyziemia (The Lands Between), na niewielkiej jego części, a lokacje będą wyglądać nieco inaczej niż w oryginalnym Elden Ring.
Koncept Nightreign łączy takie gatunki jak souls-like, roguelike oraz częściowo Battle royal. Przed rozpoczęciem meczu gracze wybierają jedną z ośmiu unikalnych postaci i rozpoczynają badania lokacji w poszukiwaniu wrogów i cennego wyposażenia. Rozgrywka podzielona jest na dwa cykle: w ciągu dnia gracze walczą z słabymi wrogami i zdobywają runy dla wzmocnienia bohaterów, a w nocy muszą stawić czoła niebezpiecznym bossom.
Ostatecznym celem każdej ekspedycji jest przetrwać trzy noce i pokonać finałowego bossa, który jest wybierany przed rozpoczęciem meczu, a niektórzy z nich to „goście” z innych gier FromSoftware.
Każda sesja trwa 30-40 minut. Każda postać ma unikalne umiejętności oraz określoną fabułę, która będzie się rozwijać między meczami w lokalizacjach hubowych.