Nowy Dacia Bigster Mild Hybrid G 140 może pracować na benzynie lub gazie i ma zasięg 1450 km

Autor: Volodymyr Kolominov | 04.06.2025, 06:50

Rumuńska Dacia, należąca do grupy Renault, zaprezentowała nową wersję swojego crossovera Bigster. Modyfikacja o oznaczeniu Mild Hybrid G 140 otrzymała 48-woltowy system hybrydowy oraz podwójny system zasilania silnika spalinowego – na benzynę i gaz płynny (LPG).

Co wiadomo

Pod maską Dacia Bigster Mild Hybrid G 140 znajduje się 1.2-litrowy trzycylindrowy silnik turbo, przystosowany do pracy na dwóch rodzajach paliwa. Silnikowi podczas przyspieszania pomaga mały silnik elektryczny, zasilany z baterii litowo-jonowej o pojemności 0,84 kW·h.

Crossover ma standardowy zbiornik na benzynę o pojemności 50 litrów i schowaną pod podłogą bagażnika butlę gazową o analogicznej pojemności LPG. Jeśli wszystkie zbiorniki zostaną napełnione, crossover może przejechać od stacji do stacji do 1450 km. Przełącznik na desce rozdzielczej pozwala na szybkie i płynne przełączanie między rodzajami paliwa.

Nowa wersja Bigster jest wyposażona w sześciobiegową mechaniczną skrzynię biegów. Dacia podaje średnie zużycie paliwa wynoszące 5,8 litra (benzyna) i 7,1 litra (LPG). Maksymalna prędkość wynosi 180 km/h. Napęd jest wyłącznie na przednie koła. Przy pracy na gazie płynny Bigster Mild Hybrid G 140 emituje średnio o 10% mniej CO2 niż porównywalny niehybrydowy silnik benzynowy.

Interesujące jest to, że Bigster Mildhybrid G 140 oferowany jest w tej samej cenie, co benzynowy Bigster Mildhybrid 140. Zmniejszenie emisji CO2 skutkuje korzystniejszym opodatkowaniu dla krajów Unii Europejskiej.

W Niemczech Dacia żąda za podstawową wersję o nazwie „Essential” od 23 990 euro. W wyposażeniu znajduje się klimatyzacja ręczna, kamera tylna, 7-calowy wyświetlacz dla kierowcy oraz system multimedialny Media Display z 10-calowym ekranem dotykowym.

Lepiej wyposażony Bigster „Expression” z automatyczną klimatyzacją dwu strefową i podzielonym w proporcji 40/20/40 tylnym siedzeniem kosztuje od 25 390 euro. Najwyższe wersje, „Journey” (na zdjęciu powyżej) i „Extreme”, kosztują odpowiednio 27 290 euro i 27 490 euro.

Źródło: Dacia