Toyota pokazała w Le Mans wyścigowy koncept zasilany ciekłym wodorem
Toyota GAZOO Racing zaprezentowała koncept GR LH2 Racing podczas 93. wyścigu "24 godziny Le Mans". Samochód wyścigowy stworzony został w celu wsparcia i rozwoju technologii wodorowych?w motorsporcie.
Co wiadomo
Toyota testuje wodorowe silniki spalinowe od 2021 roku. Zespół Rookie Racing początkowo używał gazowego wodoru w Corolli w japońskiej serii Super Taikyu, a od 2023 roku przeszedł na ciekły wodór.?Ponadto w 2022 roku GR Yaris H2 pokazał możliwości wodorowych silników w rajdach na etapie WRC w Belgii.
W 2023 roku wodorowa Corolla przejechała okrążenie demonstracyjne w Le Mans. Wtedy również zaprezentowano koncept GR H2 Racing — prototyp przyszłej wodorowej klasy wyścigowej.
Nowy koncept GR LH2 Racing został zbudowany na bazie hipersamochodu GR010 HYBRID, który bierze udział w mistrzostwach świata w wytrzymałości FIA WEC. Samochód pomoże rozwijać infrastrukturę wodorową poprzez wyścigowe testy.
Specyfikacje konceptu:
- Silnik wodorowy + system hybrydowy
- Paliwo: ciekły wodór
- Długość: 5100 mm, szerokość: 2050 mm
Prezentacja jest związana z 40-leciem debiutu Toyoty w Le Mans. "Wyścigowe" maszyny #7 i #8 otrzymały specjalne malowania — czerwono-białe na cześć legendarnego TS020 z 1998 roku oraz matowo-czarne z logo GR, odzwierciedlające hasło drużyny "Nienawidzimy przegrywać".
Źródło: Toyota