“Dziękuję, ale nie trzeba”: Europejczyków nie interesują składane smartfony

Autor: Anton Kratiuk | 12.06.2025, 13:32

Coraz więcej światowych marek wprowadza składane smartfony, ale statystyka pokazuje, że niewiele interesują one nabywców.

Co wiadomo

Agencja analityczna Counterpoint opublikowała wyniki badania europejskiego rynku składanych smartfonów za pierwszy kwartał i okazały się one frustrujące.

Sprzedaż składanych gadżetów od początku 2025 roku wzrosła zaledwie o 4%, a w stosunku do sprzedaży wszystkich smartfonów ich udział wynosi zaledwie 1,5% — to katastrofalnie mało dla rentowności produkcji takich urządzeń.

Prawdopodobnie tak niski zainteresowanie związane jest z wysoką ceną składanych smartfonów oraz wątpliwościami potencjalnych nabywców co do ich niezawodności.

Analitycy zauważyli, że liderem sprzedaży składanych smartfonów w Europie pozostaje Samsung, choć udział firmy spadł w ciągu roku z 56% do 41%. Na drugim miejscu znajduje się Motorola, która wręcz przeciwnie, zwiększyła swój udział w ogólnym rynku z 10% do 15%, a sprzedaż wzrosła o 58% głównie dzięki udanemu wprowadzeniu budżetowej serii Razr 50.

Honor ma 13% udziału w rynku, ale sprzedaż spadła o 23%, Google posiada 8% rynku z wzrostem o 265%.

Dalej jest Xiaomi z 8%, która rok temu nie była w czołówce oraz Tecno z tymi samymi 8% i wzrostem o 336%.

Wykres sprzedaży od Counterpoint

Źródła: Counterpoint