“Dziękuję, ale nie trzeba”: Europejczyków nie interesują składane smartfony
Coraz więcej światowych marek wprowadza składane smartfony, ale statystyka pokazuje, że niewiele interesują one nabywców.
Co wiadomo
Agencja analityczna Counterpoint opublikowała wyniki badania europejskiego rynku składanych smartfonów za pierwszy kwartał i okazały się one frustrujące.
Sprzedaż składanych gadżetów od początku 2025 roku wzrosła zaledwie o 4%, a w stosunku do sprzedaży wszystkich smartfonów ich udział wynosi zaledwie 1,5% — to katastrofalnie mało dla rentowności produkcji takich urządzeń.
Prawdopodobnie tak niski zainteresowanie związane jest z wysoką ceną składanych smartfonów oraz wątpliwościami potencjalnych nabywców co do ich niezawodności.
Analitycy zauważyli, że liderem sprzedaży składanych smartfonów w Europie pozostaje Samsung, choć udział firmy spadł w ciągu roku z 56% do 41%. Na drugim miejscu znajduje się Motorola, która wręcz przeciwnie, zwiększyła swój udział w ogólnym rynku z 10% do 15%, a sprzedaż wzrosła o 58% głównie dzięki udanemu wprowadzeniu budżetowej serii Razr 50.
Honor ma 13% udziału w rynku, ale sprzedaż spadła o 23%, Google posiada 8% rynku z wzrostem o 265%.
Dalej jest Xiaomi z 8%, która rok temu nie była w czołówce oraz Tecno z tymi samymi 8% i wzrostem o 336%.
Wykres sprzedaży od Counterpoint
Źródła: Counterpoint