Digital Foundry ujawniło poważne problemy z wydajnością i grafiką w Final Fantasy 16 na Xbox Series

Autor: Vladislav Nuzhnov | 16.06.2025, 11:42
Digital Foundry ujawniło poważne problemy z wydajnością i grafiką w Final Fantasy 16 na Xbox Series

Od dawna oczekiwany debiut Final Fantasy 16 na Xbox Series X/S boryka się z poważnymi problemami. Według ekspertów z Digital Foundry, port gry, która wcześniej była ekskluzywem PlayStation 5, jest daleki od ideału i ma poważne wady w wydajności oraz jakości obrazu.?

Co wiadomo

Final Fantasy 16, która wyszła jako ekskluzywna gra dla PlayStation 5 w 2023 roku, jest teraz dostępna na Xbox Series X/S. Jednak według krótkiej analizy Digital Foundry, opartej na wczesnych cut-scenkach Final Fantasy 16, wersja na Xbox Series X już doświadcza problemów z wydajnością.

"Tryb graficzny ma pewne dziwne problemy. Po pierwsze, na Series X obraz jest bardziej miękki i ma niższą rozdzielczość", powiedziało wydanie.

Na filmie przedstawionym przez Digital Foundry pokazano, że jedna klatka z wczesnej części gry jest odtwarzana w rozdzielczości 1440p na wersji gry dla PlayStation 5 i w rozdzielczości 1224p na wersji dla Xbox Series X. "Wersja Xbox ma ciągle niższą rozdzielczość", kontynuuje Digital Foundry.

"Istnieje rozbieżność w odtwarzaniu liści, gdzie na Xbox wygląda to na uszkodzone w niektórych drzewach i krzewach, co jest bardzo dziwne".?

Następnie Digital Foundry podkreśliło, że w trybie wydajności, który zwiększa liczbę klatek na sekundę w grze, Final Fantasy 16 działa w 1080p na PS5, podczas gdy na Xbox Series X działa w 720p. Wersja na Xbox ma również niższy poziom szczegółowości w porównaniu do wersji na PS5. To znaczna różnica, która może być zauważalna dla graczy.

Jednak tryb wydajności na PS5 ciągle jest niestabilny, jak to miało miejsce przy uruchomieniu, oscylując między 45 a 60 FPS. Z kolei wersja na Xbox, przy swojej niższej rozdzielczości, jest zablokowana na 60 FPS podczas rozgrywki. Cut-scenki we wszystkich wersjach gry działają przy 30 FPS.

Źródło: DF