Liczba wyświetleń YouTube Shorts przekroczyła 200 miliardów dziennie

Autor: Volodymyr Kolominov | 19.06.2025, 07:05

YouTube osiągnął nowy kamień milowy. Według dyrektora generalnego Neala Mohana, średnia liczba wyświetleń krótkich filmów YouTube Shorts wynosi już 200 miliardów. Poinformował o tym podczas wystąpienia na "2025 Cannes Lions International Festival of Creativity".

Co wiadomo

Czy to dużo, czy mało? W porównaniu do ubiegłego roku wzrost codziennej widowni wyniósł około 186%. A w marcu 2024 roku YouTube poinformował, że Shorts oglądano średnio 70 miliardów razy dziennie. Przypominamy, że krótkie filmy pojawiły się na popularnej platformie w 2021 roku.

Mohan również poinformował, że codziennie widzowie oglądają na swoich telewizorach ponad 1 miliard godzin treści z YouTube. To oszałamiająca liczba, ale nie zaskakująca, biorąc pod uwagę, że w maju YouTube po raz czwarty z rzędu znalazł się na czołowej pozycji w raporcie Nielsen The Gauge. Oznacza to, że platforma stała się najczęściej oglądaną ze wszystkich serwisów strumieniowych lub kanałów. Na YouTube przypadało 12,5% wszystkich wyświetleń telewizyjnych w tym miesiącu, co stanowi największy udział całkowitej widowni wśród wszystkich strumieni czy kanałów raportowanych przez The Gauge.

Neal Mohan również ogłosił, że Veo 3 pojawi się na YouTube tego lata. Veo to model generowania wideo od Google DeepMind. Umożliwia użytkownikom tworzenie tła i klipów wideo do Shorts, generowanych przez sztuczną inteligencję. Opcja Dream Screen YouTube Shorts już działała na Veo, ale wprowadzenie Veo 3 poprawi jakość i da użytkownikom możliwość dodawania dźwięku.

Źródło: Thewrap